کد خبر: ۵۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
لحظه به لحظه با دور دوم انتخابات مجلس؛
دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۹ حوزه انتخابیه درحالی شروع شد که حضور پر شور مردم در پای صندوق‌های رای چشمگیر است.
 

آوای نشاط، دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۳ هزار و ۱۰۰ شعبه انتخاباتی از صبح امروز آغاز شده است.

دور دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان در استان اصفهان، حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان و دره شهر در استان ایلام، حوزه‌های انتخابیه بیجار کردستان، زنجان و طارم استان زنجان، حوزه‌های انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو و همچنین کرمانشاه استان کرمانشاه، حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان استان گلستان، حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس استان البرز، حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون استان خوزستان برگزار می‌شود همچنین انتخابات در حوزه انتخابیه میانه استان آذربایجان شرقی به دلیل رد صلاحیت یکی از کاندیداها به تعویق افتاد.

رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به همراه داشتن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای شرکت در انتخابات ضروری است.

گزارش‌های اولیه از شعب اخذ رأی در مناطق مختلف کشور نشان از حضور پر شور مردم برای انتخاب نماینده اصلح دارد.

گزارش تخلف انتخاباتی در اصفهان شاهد نبوده ایم

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه سمیرم و لنجان گفت: تا کنون گزارشی مبنی بر تخلف انتخاباتی در این دو حوزه نداشته ایم.

حیدر قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این دو حوزه از ساعات آغازین شروع انتخابات فعالیت خود را به صورت آنلاین آغاز کرده و تا کنون در روند برگزاری انتخابات نیز گزارش و مشکل خاصی گزارش نشده است.

وی همچنین به تخلفات انتخاباتی نیز اشاره داشت و تصریح کرد: خوشبختانه در این خصوص تا کنون گزارش خاصی را دریافت نکرده‌ایم.

قاسمی در ادامه در خصوص میزان مشارکت در این دو حوزه انتخابیه و اینکه در همواره در دور دوم انتخابات شاهد کاهش مشارکت مردمی هستیم بیان داشت: در این دو حوزه ما شاهد زمینه‌های قومیتی هستیم و از سوی دیگر مردم حضور خود در پای صندوق‌های رأی را به ساعات پایانی موکول می‌کنند لذا در حال حاضر نمی‌توان ارزیابی دقیقی در خصوص میزان مشارکت داشت.


۲۳ هزار تعرفه رأی در غرب گلستان مصرف شد

دبیر ستاد انتخابات گلستان از مصرف ۲۳ هزار تعرفه رأی در گلستان خبرداد.

حمیدرضا ملک حسینی بعدازظهر جمعه در گفتگو با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: از همان ساعات شروع انتخابات شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌ها رأی هستیم.

وی افزود: امیدواریم این حضور همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه یافته و شاهد انتخابات آرام و سالم باشیم.

ملک حسینی ادامه داد: تاکنون ۲۳ هزار تعرفه رأی در ۲۴۴ شعبه غرب گلستان مصرف شده است.

وی تأکید کرد: پایان رأی گیری ساعت ۱۸ خواهد بود و از همه مردم می‌خواهیم قبل از این ساعت به شعب مراجعه کنند.

مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت هشت صبح جمعه، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همزمان با هشت استان دیگر در غرب گلستان آغاز شد.

در این مرحله ۲۴۴ شعبه اخذ رأی در استان در نظر گرفته شده که از این تعداد شعبه ۲۳۰ ثابت و ۱۴ شعبه سیار هستند.


۷۰۴ شعبه برای اخذ رأی مردم در حوزه انتخابیه اهواز وجود دارد

در حوزه‌های انتخابیه اهواز، کارون، حمیدیه و باوی، ۷۰۴ شعبه برای اخذ رأی مردم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حوزه‌های انتخابیه اهواز، کارون، حمیدیه و باوی، ۷۰۴ شعبه برای اخذ رأی مردم وجود دارد که از هشت صبح تا ١٨ عصر فعالیت می‌کنند.

مردم از ساعت ۸ صبح می‌توانند برای رأی‌گیری پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و این کار تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت و با توجه به شرایط بیماری کرونا، احتمال تمدید ساعت وجود ندارد.

۴۹۰ شعبه در اهواز، ۷۸ شعبه در باوی، ۸۵ شعبه در کارون و ۵۱ شعبه در حمیدیه آماده حضور مردم هستند.

بیش از ١٠ هزار نفر قرار است در برگزاری دور دوم انتخابات در اهواز و حوزه‌های انتخابیه کارون، حمیدیه و باوی شرکت کنند.


مدیر حوزه انتخاباتی منطقه ۱۳ اهواز عزل شد

فرمانداری اهواز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «رئیس منطقه ۱۳ انتخاباتی شهرستان اهواز به دلیل تخلف انتخاباتی از سمت خود عزل شده است».

به گفته وی، بنا به اظهارنظر غیرمجاز رئیس منطقه ۱۳ انتخاباتی شهرستان اهواز و ارسال پیام به نفع یکی از نامزدهای مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از سمت خود عزل شد.

به گزارش مهر، صبح امروز دومین مرحله از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در راستای تعیین تکلیف سومین نماینده حوزه انتخابیه اهواز آغاز شد.


حامیان نامزدهای انتخاباتی از تجمع در شعب اخذ رأی پرهیز کنند

هادی حق شناس ظهر جمعه در بازدید از شعب اخذ رأی در شهرستان گمیشان اظهارکرد: اخذ رأی از مردم در ۲۴۴ شعبه غرب استان از ساعت ۸ صبح آغاز شده و از مردم تقاضا داریم که رأی دهی را به ساعات پایانی انتخابات موکول نکنند.

وی افزود: از مردمی که در انتخابات دوم اسفند ۹۸ با حضور بیش از ۵۷ درصدی خود موجبات سربلندی استان را فراهم آوردند تقدیر می‌کنم و امیدواریم که این همراهی در مرحله دوم و در غرب استان تکرار شود.

حق شناس ادامه داد: علاوه بر عوامل اجرایی نیروهای دانشگاه علوم پزشکی در راستای حفظ سلامت مردم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی حضور دارند چرا که بیش از هرچیز برای ما سلامت مردم است.

استاندار گلستان گفت: رأی گیری تا ساعت ۱۸ امروز ادامه خواهد داشت و به احتمال زیاد این زمان تمدید نخواهد شد.

وی بیان کرد: از حامیان کاندیداها انتظار می‌رود از حضور در حوزه‌های انتخابیه پرهیز کرده و پیروز انتخابات هم حق برپایی کارناوال شادی را ندارد.


انتخابات سند هویت و مردم سالاری دینی است

علیرضا شهرستانی صبح امروز با حضور در پای صندوق اخذ رأی در خصوص اهمیت برگزاری انتخابات در بازه‌های زمانی شکل گیری جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: انقلاب اسلامی به عنوان مردمی‌ترین رخداد قرن، زمانی می‌تواند بر این ادعا استوار بماند، که مردم به شکل تام از صفر تا صد آن حضور آگاهانه داشته و در تمامی جریان‌های سیاسی و فرهنگی آن سهیم باشند.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) " انتخابات حقّ‌النّاس است" و همه ما موظفیم برای رقم زدن سرنوشتی ایده آل برای جامعه و همشهریان و حتی نسل‌های آینده با تحقیق و بررسی و مشورت با افراد آگاه این حق را به درستی ادا نمائیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به ماهیت انتخابات مختلفی که در هندسه سیاسی کشور به وقوع پیوسته تاکید کرد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، مردم عنصر اصلی برنامه‌های انقلاب بودند، چه اینکه، حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این مردم بودند که در ۱۲ فروردین ۵۸ تشخیص دادند ماهیت انقلابشان چگونه استمرار یابد.

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: مردم شهر کرمانشاه و شهرستان‌های اسلام آباد غرب و دالاهو، برای تکمیل پروژه انتخابات و رسیدن به شیوه نامه امنیتی سیاسی این بار هم با شور و شعور در طیف‌های مختلف سیاسی امروز پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر می‌شوند و یک بار دیگر ثابت می‌کنند، صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند و به کاندیداهایی رأی خواهند داد که در شکوفایی اقتصادی و رونق تولید بتوانند التیامی بر جسم زخمی این استان که هشت سال دفاع مقدس را دیده است و بعد هم که زلزله و سیل و ویروس کرونا …را تجربه کرده، باشند.


مشارکت مردم درپای صندوق‌های رأی از مصادیق اتحاد و وحدت است

فتح الله حقیقی در گفتگو با خبرنگار مهر، به اهمیت انتخابات اشاره کرد و گفت: زنجانی‌ها همیشه در تمام مقتضیات زمانی در عرصه بودند.

وی اظهار کرد: یکی از مصادیق اتحاد و وحدت، مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی است و امروز هم زنجانی‌ها با حضور پرشور خود در انتخابات توطئه‌های دشمنان را نقشه بر آب خواهند کرد و هرگز نخواهند گذاشت. دشمن به اهداف شوم و استکباری خود برسد.

استاندار زنجان با بیان اینکه مردم استان زنجان همواره نرخ مشارکت بالایی در انتخابات داشته‌اند، گفت: مردم زنجان ولایی هستند و امروز هم حماسه سیاسی دیگری را خلق خواهند کرد.

حقیقی با بیان اینکه شاهد بیماری کرونا ویروس هستیم، تاکید کرد: در این میان تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در شعبات اخذ رأی در دو شهرستان زنجان و طارم اندیشیده شده است.

وی ابراز داشت: تمام شعبات اخذ رأی ضدعفونی شده است و در تمام شعبه‌ها ناظر بهداشتی مستقر شده است و معاونت بهداشتی و مراکز بهداشتی در این شعبه‌ها نیروی بهداشتی دارند.


مشارکت در انتخابات در توسعه کرمانشاه تأثیر گذار خواهد بود

هوشنگ بازوند صبح امروز با حضور در پای صندوق اخذ رأی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز دو حوزه اصلی شهر کرمانشاه و اسلام آباد غرب و یک حوزه فرعی شهرستان دالاهو مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آرا ی مردم حق‌الناس است، افزود: به مردم اطمینان می‌دهیم که هیأت‌های اجرایی و نظارتی از آرا آنها حراست می‌کنند و تمام مراحل این دوره از انتخابات به صورت ویژه رصد و کنترل می‌شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: از نمایندگان منتخب استان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که برنامه‌های تدوین شده توسعه استان شامل سند اقتصاد مقاومتی، سند رونق تولید و سند سرمایه‌گذاری را به صورت ویژه در اولویت برنامه‌هایشان قرار دهند تا بتوانیم این اسناد را در کرمانشاه عملیاتی کنیم.

بازوند توضیح داد: در سند سرمایه‌گذاری پیش بینی شده است سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان در استان کرمانشاه سرمایه گذاری شود که با کمک نمایندگان منتخب این دوره از انتخابات و برداشتن موانع می‌توانیم این مبلغ را به بازار سرمایه استان سرازیر کنیم.

وی در پایان از مردم ولایت مدار استان خواست که با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ساعات اولیه رأی‌گیری در شعب اخذ رأی حضور یابند و آرا خود را به صندوق‌های آرا بیندازند.


شور انتخاباتی در غرب گلستان / مردم با رعایت پروتکل‌ها پای صندوق آمدند

مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت هشت صبح جمعه ساعت، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همزمان با هشت استان دیگر در غرب گلستان آغاز شد.

در مرحله اول انتخابات که دوم اسفندماه برگزار شد تکلیف پنج حوزه انتخابیه با ۶ نماینده مشخص شد و هم اکنون انتخابات دوره دوم در حوزه غرب در شهرستان‌های کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در حال برگزاری است.

در مرحله دوم ۲۴۴ شعبه اخذ رأی در استان در نظر گرفته شده که از این تعداد شعبه ۲۳۰ ثابت و ۱۴ شعبه سیار و ۱۲۱ شعبه شهری و ۱۲۳ شعبه روستایی است.

در مرحله اول ۱۹۳ هزار و ۷۱۶ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن بودند که در مرحله دوم این عدد به ۱۹۸ هزار و ۷۱۲ نفر رسیده است.

طبق گفته استاندار گلستان چهار هزار نفر از عوامل اجرایی انتخابات گلستان را برگزار خواهند کرد که تمامی عوامل غربالگری شده و سلامت آنها تأیید شده است.


بکارگیری بیش از ۲ هزار پلیس زنجانی در برگزاری انتخابات

سردار رحیم جهانبخش در گفتگو با خبرنگار مهر، از بکارگیری بیش از ۲ هزار پلیس امنیتی، انتظامی و ترافیکی در خصوص برگزاری انتخابات یازدهمین دوره دوم انتخابات در زنجان و طارم خبر داد و گفت: مشکلی از نظر امنیتی برای انتخابات وجود ندارد.

وی اظهار کرد: طی انتخابات دور اول هم پلیس تمام تمهیدات امنیتی را پیش بینی کرده بود و مشکلی هم رخ نداد و در سلامت کامل برگزار شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان، گفت: مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رأی نشان می‌دهند که همیشه پای نظام و رهبری هستند.

جهانبخش با بیان اینکه حضور با عزت و باشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی، وحدت و انسجام مردم را به جهانیان نشان می‌دهد، ابراز داشت: مردم به دشمنان نشان خواهند داد کههمیشه پشت نظام و رهبری هستند.

وی افزود: پلیس استان زنجان با همه توان و نیروها ۱۰۰ درصد در تأمین امنیت انتخابات فعالیت لازم را دارد.


۶۰۰۰ نفر در برگزاری انتخابات زنجان و طارم همکاری دارند

خیرالله ترخانی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: ۳۱۹ شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در دو شهرستان زنجان و طارم پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: شمار واجدان شرایط رأی دادن در شهرستان زنجان ۴۰۳ هزار نفر و در شهرستان طارم ۳۶ هزار نفر می‌باشد و در این دوره از انتخابات در شرایط کرونایی حاکم با تمهیدات اتخاذ شده در خصوص رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان، گفت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند در ۷۵۷ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده برگزار شد.

ترخانی تاکید کرد: در برگزاری دور دوم انتخابات در دو شهرستان زنجان و طارم بیش از ۶ هزار نفر همکاری دارند.

وی گفت: متولدین ۲۱ شهریورماه ۱۳۸۱ و ما قبل این تاریخ می‌توانند امروز در انتخابات می‌توانند شرکت کنند.


بیجاری‌ها حضور در شعبه‌های اخذ رأی را به ساعات پایانی موکول نکنند

ابراهیم زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر مستقر در ستاد انتخابات استان کردستان اظهار کرد: با توجه به برگزاری جلسات مستمر ستاد انتخابات استان و شهرستان تمامی تمهیدات برای برگزاری انتخاباتی پرشور و باشکوه در شهرستان بیجار فراهم شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعلام پروتکل‌های مختلف، گندزدایی و توجه به مسائل بهداشتی در تمامی شعبه‌های اخذ رأی در شهرستان بیجار در اولویت مجریان برگزاری انتخابات قرار گرفته است.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کردستان ضمن تاکید بر حضور مردم در انتخابات امروز در شهرستان بیجار، گفت: با توجه به وضعیت جامعه و نظر به شیوع ویروس کرونا انتظار داریم که همه مردم شهرستان بیجار در همان ساعت اولیه برای حضور در انتخابات در شعبه‌های اخذ رأی حاضر شوند.

وی گفت بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته و سعی شده است مکان‌های باز به عنوان یک اولویت برای شعبات اخذ رأی انتخاب شوند در غیر این صورت سعی ما بر این بوده است که از محیط‌های بزرگ‌تر به عنوان شعبه اخذ رأی استفاده کنیم.

زارعی عنوان کرد: انتظار داریم که مردم شهرستان بیجار از هرگونه تجمع در شعبه‌های اخذ رأی به شدت پرهیز کرده و به محض به صندوق انداختن رأی خود محل شعبه را ترک کنند.

وی با بیان اینکه دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بیجار به عنوان تنها حوزه باقی مانده در کردستان برگزار می‌شود، افزود: ۱۱۲ شعبه اخذ رأی برای این شهرستان تعیین شده که ۴۱ مورد آن شهری و ۷۱ شعبه نیز روستایی است.


رأی دهندگان ماسک و خودکار شخصی داشته باشند

مجید عسگری صبح امروز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی امروز برابر برنامه زمان بندی و ابلاغی وزارت کشور در این حوزه انتخابیه صبح امروز آغاز شده است.

وی گفت: ۲۰۷ شعبه شامل ۱۴۱ شعبه ثابت شهری و روستایی و ۶۶ شعبه سیار شهری و روستایی در ۴ شهرستان دهلران، آبدانان و دره شهر، بدره و بخش‌های تابعه مستقر هستند.

رئیس حوزه انتخابیه دهلران گفت: رأی دهندگان ماسک، دستکش و خودکار شخصی داشته باشند.

وی گفت: شهروندان هرگونه تخلف در بحث انتخابات را به صورت مستند به ستاد انتخابات، یا هیئت‌های نظارت و بازرسی قرار بدهند تا با متخلفین برخورد جدی شود.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که دو کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان‌های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان‌های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

۱۳۳ هزار ۵۴۲ نفر واجد شرایط رأی در شهرستان‌های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان هستند و امروز یکی از دو نامزد راه یافته به دور دوم را راهی مجلس می‌شود.


۲۲۰۰ نفر در برگزاری انتخابات حوزه انتخابیه بیجار مشارکت دارند

علی‌اکبر ورمقانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته در راستای برگزاری انتخابات باشکوه با حضور همه مردم شهرستان بیجار، گفت: تمامی هماهنگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه در شهرستان بیجار صورت گرفته است.

وی ضمن اشاره به حضور تمامی عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی در شعبه‌های اخذ رأی در حوزه انتخابیه بیجار، یادآور شد: در مجموع دو هزار و ۲۰۰ نفر در این مرحله از انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در شهرستان بیجار مشارکت دارند.

وی به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: با هماهنگی با مسئولان ذیربط تمامی پروتکل‌های اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا انجام شده است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان بیجار ضمن اشاره به وضعیت وجود ویروس کرونا وضعیت وجود ویروس کرونا بیان کرد انتظار می‌رود که همه شهروندان بیجاری در همین ساعت اولیه برای شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم به شعبات اخذ رأی مراجعه کنند.

ورمقانی با بیان اینکه دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بیجار به عنوان تنها حوزه باقی مانده در کردستان برگزار می‌شود، افزود: ۱۱۲ شعبه اخذ رأی برای این شهرستان تعیین شده که ۴۱ مورد آن شهری و ۷۱ شعبه نیز روستایی است.


حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی / بیش از ۲۰۰۰ نفر رأی دادند

استاندار گلستان صبح جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ۵۰ دقیقه ابتدایی آغاز مرحله دوم انتخابات مجلس در غرب گلستان دو هزار و ۲۲۰ نفر در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و رأی خود را به داخل صندوق انداختند که ۹ نفر از شرکت کننده بیش از ۸۵ سال سن داشتند.

وی افزود: در مرحله دوم ۲۴۴ شعبه اخذ رأی در استان در نظر گرفته شده که از این تعداد شعبه ۲۳۰ ثابت و ۱۴ شعبه سیار و ۱۲۱ شعبه شهری و ۱۲۳ شعبه روستایی است.

حق شناس ادامه داد: در مرحله اول ۱۹۳ هزار و ۷۱۶ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن بودند که در مرحله دوم این عدد به ۱۹۸ هزار و ۷۱۲ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: چهار هزار نفر از عوامل اجرایی انتخابات گلستان را برگزار کرده و روز گذشته با آنها تماس گرفته شده تا از سلامت آنها مطمئن شویم.

استان گلستان با ۶ حوزه انتخابیه اصلی، هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که شامل دو نماینده از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا، یک نفر از رامیان و آزادشهر، یک نفر علی‌آباد کتول، یک نفر از کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و بندرگز، یک نفر از گنبدکاووس و یک نفر از مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه است.

در اسفندماه سال گذشته، ۵۷ درصد از افراد واجد شرایط گلستان در انتخابات مشارکت داشتند.


۴۰۰۰ نفر از عوامل اجرایی در انتخابات گلستان مشارکت دارند

هادی حق شناس صبح جمعه در حاشیه شروع رقابت کاندیدای غرب گلستان برای تصدی صندلی مجلس شورای اسلامی، در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان، اظهار کرد: در ساعات ابتدای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در غرب گلستان تاکنون هزار و ۴۰۰ نفر پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

وی افزود: همه پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا رعایت شده و تمامی عواملی اجرایی غربالگری شده‌اند.

استاندار گلستان گفت: همه ٢٤٤ شعب اخذ رأی ضدعفونی و همه تلاش‌ها برای رعایت سلامت مجریان و شرکت کنندگان انتخابات خواهد بود.

حق شناس ادامه داد: حدود چهار هزار نفر از عوامل اجرایی این دوره از انتخابات را در گلستان برگزار می‌کنند.

استاندار گلستان اضافه کرد: انتخابات در ساعت ١٨ به اتمام می‌رسد و از مردم می‌خواهیم در ساعات ابتدایی در پای صندوق‌ها حاضر شوند.

وی بیان کرد: هر دو کاندیدا ضمن رعایت اخلاق انتخاباتی و تبریک به رقیب برنده، از راه اندازی کارناوال شادی جدا پرهیز کنند.

گفتنی است در این دوره از انتخابات افراد متولد ٢١ شهریور سال ٨١ به قبل می‌توانند در انتخابات فردا شرکت کنند.


آغاز رأی‌گیری مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۰۷ شعبه حوزه جنوب ایلام

همزمان با ۱۰ حوزه انتخابیه سراسر کشور، فرآیند رأی‌گیری دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۰۷ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در استان ایلام آغاز شد.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام نیز اعلام کرد: در مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه جنوبی استان ایلام، ۱۳۳ هزار و ۵۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رأی هستند.

محمد نوذری در ادامه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرآیند رأی‌گیری تاکید کرد و گفت: علاوه بر اینکه باید از تجمع در محل اخذ رأی جلوگیری شود، رأی دهندگان با حفظ فاصله گذاری اجتماعی سعی کنند با ماسک زدن و استفاده از دستکش و خودکار شخصی از سلامت خود و دیگران محافظت کنند.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که در انتخابات اسفندماه سال گذشته، در هیچیک از حوزه‌های انتخابی شرکت نکرده و رأی نداده‌اند، هم می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند و به نامزدهای مورد نظر خود رأی دهند.

وی افزود: متولدین ۲۱-۶ -۸۱ به قبل که ۱۸ سال آنها تمام شده است می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که دو کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان‌های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان‌های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.


رأی‌گیری مرحله دوم انتخابات مجلس در غرب گلستان آغاز شد

مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت هشت صبح جمعه، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همزمان با هشت استان دیگر در غرب گلستان آغاز شد.

مرحله اول انتخابات، دوم اسفندماه برگزار شد و در آن ۶ نماینده گلستان مشخص و در حوزه غرب در شهرستان‌های کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان به مرحله دوم کشیده شد.

در مرحله دوم ۲۴۴ شعبه اخذ رأی در استان در نظر گرفته شده که از این تعداد شعبه ۲۳۰ ثابت و ۱۴ شعبه سیار و ۱۲۱ شعبه شهری و ۱۲۳ شعبه روستایی است.

در مرحله اول ۱۹۳ هزار و ۷۱۶ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن بودند که در مرحله دوم این عدد به ۱۹۸ هزار و ۷۱۲ نفر رسیده است و در مرحله قبل در شهرستان‌های غرب استان (کردکوی، بندترکمن، بندرگز و گمیشان) ۶۱ درصد از واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند.

۳ هزار و ۶۶۰ نفر از عوامل اجرایی انتخابات گلستان را برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: مهر
برچسب ها: خبر، ، نشاط ، گزارش
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: