کد خبر: ۵۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آلوده شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و مراکز شبه‌خانواده به کرونا گفت: خوشبختانه هیچ موردی از فوت در این مراکز گزارش نشده است.

"آوای نشاط" - جامعه: «محمد نفریه» رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه نوزدان و کودکان نیز به کرونا مبتلا می‌شوند، در حال حاضر وضعیت مراکز شبه خانواده و شیرخوارگاه‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی چگونه است؟ گفت: مراکز شیرخوارگاه و شبه خانواده‌ها نیز به صورت معدود آلوده شده‌اند، اما خوشبختانه ما هیچ آمار مرگ و میری در این مراکز نداشته‌ایم. البته از ابتدای شیوع کرونا تا امروز گزارشاتی از فوت مددجویان در مراکز سالمندان، معلولان ذهنی و بیماران روانی مزمن داشته‌ایم، اما تاکنون خوشبختانه با وجود اینکه برخی مراکز شبه خانواده و شیرخوارگاه‌ها آلوده شده‌اند تا این لحظه هیچ آمار مرگ و میری در این مراکز گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه اگر تست کرونای فردی در مراکز مثبت شود، بلافاصله از همه افراد در آن مرکز تست گرفته می‌شود، ادامه داد: چنانچه در یکی از مراکز فرد مبتلا به بیماری کرونا دچار وضعیت حاد بیماری شود با توجه به هماهنگی که با وزارت بهداشت در این خصوص داریم، این افراد قطعا به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد:، اما اگر فرد مبتلا هیچ علامتی از بیماری را نداشته باشد و صرفا تست او مثبت شده باشد، در همان مرکز قرنطینه شده و دوران قرنطینه را می‌گذارند و هر روز میزان اکسیژن خون این افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد تا خدای نکرده مشکلی برای کسی پیش نیاید. مراکز ما نیز مانند یک خانه است و تا زمانی که به خدمات درمانی نیاز نباشد، فرد در همان مرکز قرنطینه می‌شود و بار اضافه به وزارت بهداشت تحمیل نمی‌کنیم.

آلوده شدن برخی شیرخوارگاه‌ها به کرونا/ هیچ مورد فوتی نداشتیم

نفریه درباره کمک‌های صورت گرفته به مددجویان بهزیستی در ایام کرونا گفت: متاسفانه بودجه‌ای به ما اختصاص پیدا نکرده است تا بتوانیم به صورت جداگانه از این افراد حمایت کنیم. تنها توانستیم به برخی از گروه‌های خاص کمک‌هایی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه میزان درگیری معلولان ضایع‌نخاعی وابسته به بستر به بیماری کرونا و همچنین مرگ و میر آن‌ها نسبت به سایر معلولان بیشتر است با همکاری بنیاد مستضعفان کمک‌هایی به این افراد شد. همچنین سازمان بهزیستی فرزندانی دارد که در خانواده جایگزین نگهداری می‌شوند و هزینه‌های آن‌ها از طرف بهزیستی پرداخت می‌شود و به این دسته از مددجویان نیز کمک‌هایی صورت گرفت.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: یک و نیم میلیون مددجو در حوزه توانبخشی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و همچنین حدود ۷۰۰ هزار نفر در حوزه معاونت اجتماعی تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند. همچنین در حوزه پیشگیری مددجویانی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که البته من آمار مشخصی از آن‌ها ندارم و ما نتوانستیم به همه این افراد کمک‌هایی در این مدت داشته باشیم.

نفریه یادآور شد: به غیر از برخی کمک‌ها که در ابتدای سال برای مددجویان داشتیم، در حال حاضر نیز کمک‌هایی به صورت بلاعوض و وام‌های قرض‌الحسنه برای ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت می‌شود. استان‌ها نیز اقدامات لازم را انجام داده‌اند تا این وام‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار مددجویان قرار بگیرد.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که برخی از معمولان که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، مشاغل آن‌ها با مشکلاتی به دلیل شیوع بیماری کرونا مواجه شده است مانند دستفروشان آیا بغیر از مستمری که هر ماه از سازمان دریافت می‌کنند، کمک دیگری به این افراد شده است، گفت: هر کمکی که دولت به سایر مردم کرده، شامل حال مددجویان ما نیز شده است. البته ما پیشنهاداتی داشتیم، اما با توجه به وضعیت اقتصادی کشور عملی شدن پیشنهادات ما بسیار سخت است و اگر کمک‌های مردمی و بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی حضرت امام به ما نمی‌شد، نمی‌توانستیم همین مقدار کم کمک هم به مددجویان داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایلنا
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: