کد خبر: ۵۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران:
مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران با بیان اینکه "پالایشگاه تهران خطر انفجار برای پایتخت ندارد"، گفت: با راه‌اندازی واحد CCR پالایشگاه در قالب طرح توسعه، کیفیت آن به یورو ۵ تبدیل می‌شود و مقدار تولید آن نیز به روزانه ۸.۵ میلیون لیتر افزایش می‌یابد.

آوای نشاط، حامد آرمان‌فر، مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران در نشستی خبری از بهره‌برداری پروژه جایگزینی برق نیروگاه شمالی پالایشگاه تهران خبر داد و اظهار داشت: راه‌اندازی پروژه جایگزینی برق نیروگاه شمالی پالایشگاه نفت تهران از STG (مولد برق با بخار آب) به GTG (مولد برق با گاز طبیعی) افزایش 9 درصدی راندمان واحد توربین‌های گازی، کاهش حدود یک درصدی مصرف انرژی، کاهش 22 میلیون کیلوگرمی گازهای آلاینده و گلخانه‌ای و صرفه‌جویی مستقیم و غیرمستقیم 210 میلیارد ریالی در سال را برای این پالایشگاه به همراه خواهد داشت.

وی افزود: این پروژه بخشی از پروژه بزرگ جایگزینی برق واحدهای قدیمی شرکت از STG به GTG با برق پشتیبان شهری است که بهره‌برداری کامل از آن، افزون بر دستاوردهای زیست‌محیطی، کاهش 8.5 درصدی مصرف انرژی پالایشگاه نفت تهران را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران با بیان اینکه "هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه 7 میلیون لیتر بنزین پاک در این پالایشگاه تولید می‌شود"، گفت: با راه‌اندازی واحد CCR پالایشگاه در قالب طرح توسعه، کیفیت آن به یورو 5 تبدیل می‌شود و مقدار تولید آن نیز به روزانه 8.5 میلیون لیتر افزایش می‌یابد.

وی افزود: همچنین هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه 8 میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو در این پالایشگاه تولید می‌شود و پالایشگاه تهران گازوئیل مورد نیاز استان تهران، استان البرز و بخشی از استان خراسان رضوی را نیز تأمین می‌کند.

آرمان‌فر با بیان اینکه "احداث واحد CCR نیازمند حدود 200 میلیون یورو سرمایه‌گذاری است"، گفت: با راه‌اندازی این واحد، کیفیت و کمیت محصولات تولیدی در پالایشگاه به نحو چشمگیری افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: این پالایشگاه به‌عنوان یکی از پالایشگاه‌های پیشرو در کشور موفق شد به‌تازگی عملیات تعمیر و نگهداری پالایشگاه را در شرایط حساس کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با موفقیت به اتمام برساند.

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران درخصوص احتمال وقوع حادثه‌ای مشابه بیروت در پالایشگاه تهران گفت: ما تهدیدهای زیادی داشته‌ایم و در این راستا جلسات متعددی در حوزه پدافند غیرعامل و HSE برگزار شده و به طور مرتب مانور برگزار می شود و همکاری دائمی بین سازمان‌های امدادرسان و شهرداری صورت می‌گیرد؛ می توان گفت احتمال بروز حادثه مشابه بیروت صفر است.

آرمان‌فر با اشاره به اینکه "ماهیت فرآورده‌های نفتی با مواد قابل انفجار متفاوت است و فرآورده‌های نفتی در صورت وقوع حادثه مشتعل می شوند اما احتمال انفجار بسیار پایین است"، گفت: این اطمینان را می‌دهیم که اتفاقی رخ نخواهد داد به لحاظ امنیت و ایمنی استانداردهای خاص خودمان را داریم و محافظت صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما تجارب جنگ و بمباران پالایشگاه‌ها را داشتیم در زمان حریق و آتش سوزی مخازن پروتکل‌هایی داریم مبنی بر اینکه مخازن کناری خنک می‌شوند که آتش تسری پیدا نکند.

انتهای پیام/

 
 
 
 
منبع: تسنیم
برچسب ها: خبرنشاط ، خبر ، انفجار
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: