کد خبر: ۵۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
مدیرعامل بانک ملت، در پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید عباس موسویان عضو شورای فقهی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و عضو کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار را تسلیت گفت.

"آوای نشاط" محمد بیگدلی در این پیام، از دکتر موسویان به عنوان یکی از افراد تاثیرگذار در مباحث فقهی بانکداری و همچنین بازار سرمایه کشور نام برد و افزود: بی تردید فقدان این دانشمند برجسته برای صنعت بانکداری و بورس کشور، ضایعه ای جبران ناپذیر محسوب می شود.
مدیرعامل بانک ملت در پیام تسلیت خود با تاکید بر این نکته که حجت الاسلام و المسلمین موسویان، آثار ماندگاری در زمینه فقه اقتصادی از خود بر جای گذاشته است، تصریح کرد: یاد و خاطره این اندیشمند حوزه اقتصاد اسلامی همواره در یادها و خاطره مردم ایران به ویژه فعالان عرصه بانکداری و بازار سرمایه کشور، جاودان خواهد ماند.
بر اساس این گزارش، دکتر سید عباس موسویان عضو هیات امنا و هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع)، عضو انجمن اقتصاداسلامی و انجمن مالی اسلامی و استادتمام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بود.
مرحوم موسویان که دارای مدارک دکترای تخصصی تفسیر و علوم قرآنی و دکترای فقه اقتصادی بود نخستین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی را به خاطر نظریه‌پردازی در حوزه اقتصاد اسلامی دریافت کرد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: