کد خبر: ۵۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا به پیشنهاد وسوسه‌انگیز مجرمان سایبری و کلاهبرداران اینترنتی تحت عنوان «حراج تابستانه» اشاره کرد و گفت: افراد فریب تبلیغات اغواکننده و تخفیفات چشمگیر را نخورند.

"آوای نشاط"سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا به شگرد کلاهبرداران مجازی به بهانه حراج تابستانه و پیشنهاد‌ات وسوسه‌انگیز در این باره اشاره و اظهار داشت: استفاده از تبلیغاتی تحت عنوان «حراج‌های تابستانه» که متناسب با شرایط زمانی و مکانی اتفاق می‌افتد و هم اکنون هم در فصل تابستان و در بازه زمانی اعیاد قربان تا غدیر با آن مواجهیم، یکی از روش‌های کلاهبرداران اینترنتی و مجرمان سایبری است؛ چراکه با این شگردها قربانی‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمت اهداف و نیت‌های مجرمانه‌شان هدایت و تشویق می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: تبلیغات گسترده در فضای مجازی، تخفیفات چشمگیر و روش‌ها و شیوه‌های اغواکننده که کاربران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمت مجرمین هدایت می‌کند، از جمله این روش‌هاست.

وی گفت: کلاهبرداران با سه روش ممکن از افراد سوءاستفاده می‌کنند؛ یا قربانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمت یک درگاه پرداخت جعلی هدایت کرده و اطلاعات حسابش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سرقت برده و جرم فیشینگ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهند یا بیعانه و پول کالا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دریافت کرده و کالایی تحویل نداده و ارسال نمی‌کنند.

سرهنگ رجبی ادامه داد: یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری به این صورت است که کالای تبلیغ‌شده با کالای تحویل‌شده متفاوت است؛ هم از نظر کیفیت و مشخصات و هم از نظر اصالت و جنس کالا.

وی به هموطنان توصیه کرد که حتماً از سایت‌های دارای قدمت و خوشنامی خرید کنند؛ سایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک باشند و در درگاه اصلی خرید آنها shaparak.ir وجود داشته باشد و از روش اصلی به درگاه‌ها منتقل شوند.

سرهنگ رجبی با تأکید بر این مطلب که کار پی‌جویی و پیگیری قضایی و حقوقی خریدهای اینترنتی فرایند بسیار سختی دارد از افراد درخواست کرد که از شبکه‌های اجتماعی به صورت مستقیم خرید نکنند؛ چراکه تضمینی برای ارائه کالا با همان اصالت و کیفیت معرفی شده وجود ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: