کد خبر: ۵۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا وزیر خارجه این کشور را برای ارائه اسناد مربوط به «جو بایدن» و معاملات خانوادگی وی با شرکت انرژی اوکراینی احضار کرد.

"آوای نشاط"؛ به نقل از اسپوتنیک، «الیوت اِنگل» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور را در ارتباط با اسناد و پرونده های مربوط به «جو بایدن»- نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا- و معاملات خانوادگی وی با شرکت انرژی اوکراینی موسوم به «بوریسما هلدینگ» (Burisma Holdings) احضار کرد.

دفتر انجل در یک اطلاعیه رسمی اعلام کرد: «طبق این احضاریه تمام اسنادی مطالبه می شود که علی الظاهر مربوط به معاملات خانواده بایدن با شرکت انرژی اوکراینی بوریسما هلدینگ است و وزارت [امور خارجه] به کمیته های تحت رهبری جمهوریخواهان در مجلس سنا ارائه کرده است. این احضاریه که به وزیر پمپئو ابلاغ شد، تحویل این اسناد را تا روز هفتم آگوست الزامی می کند».

گفتنی است که صدور این احضاریه بخشی از روند تحقیقات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا است که هدفِ آن، افشاسازی سوء استفاده احتمالی پمپئو از منابع وزارت خارجه در جهت بی اعتبار کردن بایدن است.

لازم به ذکر است که بنا به گفته انجل، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه در جلسه ادای شهادت و در برابر کمیته روابط خارجی مجلس سنا، متعهد شد که به ارائه اطلاعات مربوطه به جمهوریخواهان سنا ادامه دهد، اما از ارائه همان اطلاعات به کمیته روابط خارجی [مجلس نمایندگان] - با وجود صلاحیت قانونی این کمیته بر وزارت امور خارجه- خودداری کرده است.

انتهای پیام/

منبع: مهر
برچسب ها: پمپئو ، امریکا ، اوکراین ، احضار
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: