کد خبر: ۵۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
یک کارشناس امنیتی عراق درباره سرازیر شدن تروریست‌ها به سمت مناطق روستایی واقع در کمربندی امنیتی در جنوب غربی بغداد هشدار داد. دستگیری مسئول اطلاع‌رسانی داعش در استان کرکوک به دست نیروهای امنیتی .«مسئول شرعی» داعش در طوزخورماتو به همراه دو نفر از معاونانش بازداشت شدند.

به گزارش آوای نشاط، یک کارشناس امنیتی عراق درباره سرازیر شدن تروریست‌ها به سمت مناطق روستایی واقع در کمربندی امنیتی در جنوب غربی بغداد هشدار داد.

هشدار درباره سرازیر شدن تروریست‌ها به سمت کمربندی امنیتی بغداد

«علی الوائلی» کارشناس امنیتی عراق با هشدار درباره سرازیر شدن تروریست‌ها به سمت مناطق روستایی باثبات در کمربندی امنیتی واقع در جنوب غربی بغداد، بر لزوم تشدید نظارت و گسترش ایست‌های امنیتی در این مناطق تأکید کرد.

الوائلی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» گفت که مناطق روستایی در الرضوانیه تا ابی‌غریب و اطراف جاده بین‌المللی مواصلاتی بین الانبار و استان‌های جنوبی تقریبا مناطق دارای ثبات امنیتی هستند که اخیرا هیچ فعالیت تروریستی در این مناطق مشاهده نشده است و احتمال انتقال تروریست‌ها به این مناطق پس از اجرای عملیات امنیتی در الطارمیه و مناطق پرتنش در کمربندی شمالی بغداد وجود دارد.

وی تصریح کرد که مناطق امن پناهگاهی برای تروریست‌هاست به خصوص اینکه نظارت شدید و عملیات امنیتی به صورت مستمر در این مناطق انجام نمی‌شود و همین امر بستر انتقال تروریست‌ها به این مکان‌ها و سکونت در آن را فراهم کرده است.

این کارشناس امنیتی عراق بر ضرورت اجرای عملیات‌های بی‌سابقه و تشدید نظارت در کمربندی جنوب غربی با استفاده از دوربین‌های حرارتی دید در شب تأکید کرد.

مسئول اطلاع‌رسانی داعش در کرکوک عراق دستگیر شد

«عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق در اواخر نیمه شب گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که نیروهای امنیتی توانسته‌اند مسئول اطلاع‌رسانی گروهک تروریستی داعش را در استان کرکوک دستگیر کنند.

به نوشته رووداو نت، الغانمی بدون فاش کردن هویت این فرد، گفت: «فرماندهی پلیس فدرال عراق با دستگیری فردی که مسئول اطلاع‌رسانی داعش محسوب می‌شود، سیلی جدیدی به تروریست‌ها زد.»

وزیر کشور عراق با تأکید بر اهمیت این موفقیت، گفت که نیروهای مسلح عراق یک وجب از خاک این کشور را برای ادامه فعالیت تروریست‌های داعش امن نخواهند گذاشت.

با وجود اینکه عراق در نهم جولای ۲۰۱۷ (۱۸ تیر ۱۳۹۶) از آزادسازی موصل و پایان حضور رسمی تروریست‌های داعش در این کشور خبر داد، اما هسته‌های خاموش داعش به خصوص در ماههای گذشته به فعالیت خود افزوده و به ویژه در استان‌های کرکوک، صلاح‌الدین و دیالی دست به حملات تروریستی زده‌اند.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق روز گذشته (دوشنبه) با اشاره به ترور یک فرمانده نظامی از سوی داعش در منطقه «الطارمیه»، گفت که عده‌ای می‌خواهند طائفه‌گری را مجددا در عراق زنده کنند.

بازداشت «مسئول شرعی» داعش و معاونانش در شمال عراق

وزارت کشور عراق امروز سه‌شنبه از بازداشت سه نفر از عناصر برجسته گروه تروریستی داعش در شمال این کشور خبر داد.

این نهاد عراقی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد،اطلاعات محرمانه‌ای درباره حضور یک تروریست مهم در سلیمانه به دست وزارت کشور رسید که نشان می‌داد این فرد قصد داشته به یکی از کشورهای همسایه فرار کند.

پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از وزارت کشور عراق گزارش داد، پس از 72 ساعت تعقیب و هماهنگی با نیروهای حاضر در استان سلیمانیه، این تروریست بازداشت شد.

در این بیانیه آمده است، در جریان بازجوییهای اولیه مشخص شد که این فرد، وابسته به داعش است و «مسئول شرعی» داعش در این طوزخورماتو بوده است.

بر اساس این بیانیه، نیروهای اطلاعات عراق همچنین دو تروریست داعشی دیگر را در «شرقاط» واقع در استان «صلاح الدین» (شمال عراق) بازداشت کردند که معاونان تروریست مذکور بودند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: