کد خبر: ۵۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
«مایکل کوهن» از دادگاه فدرال درخواست کرده او را از زندان آزاد کند، زیرا وی دلیل بازگرداندنش به زندان را انتقام‌جویی از وی در پی اعلام قصدش برای انتشار کتابی علیه ترامپ عنوان کرد.

به گزارش آوای نشاط، «مایکل کوهن» وکیل سابق «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه از یک دادگاه فدرال خواست او را از زندان آزاد کند. وی گفت دلیل بازگرداندن وی پشت میله‌های زندان انتقام‌جویی بوده زیرا از طرح خود برای انتشار کتابی درباره رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود.

به گزارش «رویترز»، کوهن در ماه مه به دلیل ملاحظات مربوط به همه‌گیری کرونا از زندان آزاد شده بود. او تا آن زمان یک سال از سه سال حکم زندانش را به دلیل نقشش در پرداخت حق‌السکوت به دو زن، جرایم مالی و دروغ گفتن به کنگره درباره طرح‌ها برای ساخت برج ترامپ در مسکو، گذرانده بود.

اما او بار دیگر در ماه میلادی جاری زندانی شد که به گفته وکلایش این اقدام، نقض حقوق وی تحت اصلاحیه اول طبق قانون اساسی آمریکا بوده است. در همین ارتباط وکلای وی دادخواستی را در دادگاه فدرال منهتن علیه «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا، مدیر دفتر زندان‌ها و سرپرست زندان فدرال در «اوتیسویل» نیویورک مطرح کردند.

وکلای وی در این دادخواست نوشتند: او به انتقام سخنانش از جمله کتاب دست‌نوشته‌ای که در آن از رئیس‌جمهور انتقاد کرده و اخیراً قصد خود برای انتشار سریع آن، اندکی قبل از انتخابات پیش‌رو در آمریکا را عمومی کرده بود، در زندان به سر می‌برد.

کتاب کوهن که او نگارش آن را بعد از محکومیت خود آغاز کرد، تجربیات وی از دوران حضور در کنار ترامپ را مطرح می‌کند و از آنجا که سال ۲۰۲۰سال انتخابات است، موضوع نگرانی ملی و منافع عمومی نیز در آن طرح شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: