کد خبر: ۵۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
سازمان ملل نسبت به موافقت پارلمان مصر با اعزام نیرو به خارج از مرزها به شدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی درباره موافقت پارلمان مصر با واگذاری اختیار به رئیس‌جمهور برای اعزام نیرو به مرزهای غربی گفت: ما از نزدیک تحولات را زیرنظر داریم. این تحولات به شدت ما را نگران کرده است.

وی افزود: من معتقدم که استقرار نیرو در اطراف سرت نگران کننده است. این اقدام زندگی بیش از ۱۲۵ هزار غیرنظامی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی گفت: برای همین استفانی ویلیامز، رئیس هیئت سازمان مل در لیبی به فعالیت دیپلماتیک خود ادامه می‌دهد و روز گذشته با عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر و مسئولان دیگر این کشور دیدار کرد. 

دوجاریک گفت: الجزایر برای ترغیب طرف‌های لیبیایی به پایان خشونت و ازسرگیری روند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل تلاش می‌کند. راهکار نظامی برای بحران در لیبی وجود ندارد. باید فورا درگیری‌ها در لیبی متوقف شود.

وی تأکید کرد: چه مقامات مصری و چه هر کشور دیگری همگی موضع ما را می‌دانند. ویلیامز در تماس دائم با تمام طرف‌ها است تا اطمینان حاصل کند که نظر ما را می دانند و آن این است که راهکار نظامی برای لیبی وجود ندارد.

دوجاریک درباره اینکه آیا سازمان ملل در تماس با قاهره بوده، گفت: تماس‌هایی با مقامات مصری برقرار شده است. ما به ترغیب کشورها برای کمک به برقراری آتش‌بس دائم در لیبی ادامه می‌دهیم.

ویلیامز دوشنبه با خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت وفاق ملی لیبی درباره راه‌های ازسرگیری مذاکرات سیاسی براساس نتایج نشست برلین گفتگو کرد.

ویلیامز در این دیدار نتایج مذاکرات اخیرش با طرف‌های لیبیایی و خارجی را گزارش داد.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: