کد خبر: ۵۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه با پروتکل تصویب شده درباره اعطای وام به ونزوئلا اعلام موافقت کرد.

به گزارش آوای نشاط، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه قانونی را به امضا رساند که بر اساس آن به دولت این کشور اجازه می‌دهد تا به ونزوئلا وام اعطا کند.

متن این قانون روز دوشنبه در وبسایت رسمی دولت روسیه منتشر شد.

در قانون جدید تغییراتی در تعدادی از شرایط مربوط به ساختار وام به ونزوئلا توسط فدراسیون روسیه ایجاد شده که شامل توسعه سازوکاری است که بازپرداخت به موقع وام به روسیه را تضمین می‌کند.

بر اساس توافق میان روسیه و ونزوئلا در تاریخ  دسامبر 2011، مقدار این وام 4 میلیارد دلار بوده و ونزوئلا موافقت کرده که با سود سالانه 7.4 درصد این وام را بازپرداخت کند.

چند هفته پیش نیز «سرگئی لاوروف»  وزیر خارجه روسیه در ملاقات با همتای ونزوئلایی خود  در «مسکو» از افزایش همکاری‌های نظامی و انرژی با «کاراکاس» خبر داده بود. (جزئیات بیشتر)

روسیه روابط نظامی گسترده‌ای با ونزوئلا دارد و در چند نوبت بمب افکنهای خود را به این کشور فرستاده است. پدافند هوایی ونزوئلا نیز به شدت وابسته به انواع سامانه‌های دفاع موشکی روسی از جمله «پتنسیر» است.

روسیه  همچنین بارها تحریم‌های آمریکا علیه دولت و مردم ونزوئلا را محکوم کرده است. وزیر خارجه روسیه چندی قبل با بیان اینکه ساز و کار تحریم‌ها غیرقانونی است، گفت «ظالمانه است که اقدامات یکجانبه آمریکا، بر پروژه‌های اجتماعی و بشردوستانه اثر می‌گذارد.»

آمریکا در اقدامی غیرقانونی «خوان گوایدو» را به عنوان «رئیس‌جمهور ونزوئلا» به‌رسمیت شناخته و  در حال اعمال انواع فشارهای اقتصادی، سیاسی و تهدیدهای نظامی علیه دولت قانونی «نیکلاس مادورو» است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: