کد خبر: ۵۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
قالیباف:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و هند دو کشور موثر در قاره کهن آسیا به شمار می‌روند که دارای روابط قدیمی و عمیق فرهنگی هستند.

به گزارش آوای نشاط، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی قبل از ظهر امروز (دوشنبه 30 تیرماه) با گدام دارمندرا سفیر هند در ایران دیدار و گفت و گو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار ضمن خیرمقدم به سفیر هند گفت: ایران و هند دو کشور موثر در قاره کهن آسیا به شمار می‌روند که دارای روابط قدیمی و عمیق فرهنگی هستند. همواره همکاری‌های دو کشور در سطوح منطقه، بین‌المللی و غیرمتعهدها تاثیرگذار بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری برای گسترش بیش از پیش روابط میان ایران و هند اظهار کرد: ما نباید اجازه دهیم برخی طرف‌های ثالث روابط عمیق و تاریخی ایران و هند را تحت تاثیر خود قرار دهند.

قالیباف با بیان اینکه ارتباط تجاری یکی از موضوعات مهم میان کشورها برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر ارتباطات در حوزه سیاست و فرهنگ به شمار می‌رود، افزود: ارتباط تجاری میان ایران و هند قدمت فرهنگی و تاریخی دارد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان تاکید کرد: روزهای سخت سپری خواهد شد و باید توجه داشته باشیم که از این روزها به عنوان یک یادآوری و خاطره خوب در حوزه مسائل سیاسی، منطقه‌ای و اقتصادی بین ایران و هند یاد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار از رئیس پارلمان هند برای دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

گدام دارمندرا سفیر هند در ایران نیز در این دیدار، پیام تبریک رئیس پارلمان هند را به مناسبت شروع دوره جدید مجلس و ریاست قالیباف در مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

وی با اشاره به هفتادمین سالگرد انعقاد قرارداد توافق دوستی و صلح میان ایران و هند بیان کرد: ما برای این موضوع برنامه‌های مختلفی داشتیم و قرار بود، رئیس مجلس هند از ایران دیدار کند که به دلیل شیوع بیماری کرونا و تغییرات شگرف دنیا، این دیدار به تعویق افتاد.

سفیر هند در ایران تصریح کرد: ما برای پیشبرد هر چه بهتر و بیشتر و همچنین تثبیت روابط میان ایران و هند با وجود اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی تلاش کرده‌ایم و با دولت و مجلس در ایران درتماس مستمر می‌باشیم.

گدام دارمندرا با بیان اینکه تبادلات پارلمانی میان دو کشور همواره در جریان بوده است، اظهار کرد: ما همچنان می‌خواهیم تعامل مستمری با ایران داشته باشیم، البته در این شرایط کمیته‌های مختلف مجالس دو کشور با یکدیگر در ارتباط هستند و امیدواریم بتوانیم از راهنمایی‌ها و کمک‌های شما استفاده کنیم.

وی ضمن قدردانی از دعوت رئیس پارلمان هند به ایران توسط قالیباف اظهار امیدواری کرد، به محض رفع مشکلات شیوع کرونا این دیدار انجام می شود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: