کد خبر: ۵۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
شماری از افراد سرشناس و ساکنان استان دیرالزور سوریه با انتشار بیانیه‌ای از اقدامات امنیتی و حملات شدید شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکا انتقاد کردند.

به گزارش آوای نشاط، شماری از افراد سرشناس و ساکنان استان دیرالزور در شرق سوریه، بیانیه‌ای در محکومیت تجاوزات شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -تحت‌الحمایه آمریکا- صادر کردند.

در این بیانیه ضمن انتقاد از اقدامات امنیتی و «حملات انتقامجویانه و وحشیانه» شبه‌نظامیان کُرد، تأکید شد، این اقدامات در واکنش به مخالفت ساکنان دیرالزور با شیوه‌هایی است که این شبه‌نظامیان قصد دارند بر ساکنان عرب تحمیل کنند.

پایگاه خبری «شام پرس» گزارش داد، شبه‌نظامیان کُرد با کمک ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به روستاها و شهرکهای «البصیرة»، «الشحیل»، «الزر»، «أبریهه» و «جدید عکیدات» یورش برده و به بهانه «مبارزه با تروریسم»، ساکنان این مناطق را مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت کردند.

در این بیانیه با تأکید بر اینکه «مساجد در این مناطق به مقرهای نظامی تبدیل شده و پخش اذان و اقامه نماز در آن ممنوع شده است»، تصریح شد، شبه‌نظامیان کُرد غیر نظامیان سوری را تروریسم می‌دانند.

ساکنان دیرالزور همچنین از جامعه بین‌الملل و نهادهای حقوق بشری خواستند که وارد عمل شده و به مسئولیت خود برای حمایت از غیر نظامیان عمل کنند.

این افراد تأکید کردند که ائتلاف آمریکا که حامی اصلی شبه‌نظامیان کُرد است، مسئول جان صدها هزار غیر نظامی سوری است که در این مناطق حضور دارند.

شبه‌نظامیان کُرد برای چهارمین روز متوالی شهر «الشحیل» را محاصره کرده و عملیات امنیتی را در چندین روستای واقع در شرق دیرالزور انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: