کد خبر: ۵۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک از اولویت‌های دولت است، گفت: ایران از نظر تولید علم هوش مصنوعی در میان ۱۵ کشور برتردنیا قرار دارد.

به گزارش آوای نشاط، سید ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری ها با بیان اینکه ایران در هوش مصنوعی وضعیت قابل قبولی دارد، گفت: در مسئله دانشی و بهره مندی از نیروی انسانی در حوزه هوش مصنوعی، وضعیت مناسبی در دنیا داریم و طبق گزارشات منابع معتبر، ایران از نظر فارغ التحصیلان دانشگاهی و تولید علم هوش مصنوعی، در رتبه های بین ۷ تا ۱۵ در دنیا قرار میگیرد. همچنین محققان و اساتید بسیاری در کشور وجود دارند که پژوهش های کاربردی را در این حوزه انجام می دهند. اما مهاجرت نخبگان این بخش به کشورهای دیگر، به دلیل امکانات و جذابیت های شغلی، چالشی جهانی است که ما نیز باید به آن توجه کنیم و با ایجاد امکانات و بسترهای کاری مناسب از مهاجرت نخبگان این بخش جلوگیری کنیم.

* ایجاد و توسعه آزمایشگاه های تخصصی و منابع و زیرساخت های پردازشی در حوزه هوش مصنوعی

وی افزود: ایجاد و توسعه آزمایشگاه های تخصصی و ایجاد منابع و زیرساخت های پردازشی در زمینه هوش مصنوعی نیز از جمله مواردی است که مستلزم مشارکت کسب و کارهای خصوصی حوزه فاوا و سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت ها توسط آنها و حمایت حاکمیت است.

* در حوزه هوش مصنوعی با خلاء قانونگذاری و رگولاتوری مواجه هستیم

هاشمی تصریح کرد: یکی از خلاء هایی که در حوزه هوش مصنوعی با آن مواجه هستیم موضوع قانونگذاری و رگولاتوری است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود. از سوی دیگر رعایت حقوق معنوی محصولات نوآورانه، توجه به فرهنگ داده باز همراه با مدیریت ، حکمرانی داده، ناشناسی آن و حفظ حریم خصوصی و هویت افراد نیز یکی دیگر از چالش های هوش مصنوعی به حساب می آید.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: