کد خبر: ۵۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از ۷۰ بار نقض آتش‌بس از سوی نیرو‌های مسلح ارمنستان مستقر در خطوط مرزی بین دو کشور تنها در طول یک روز خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز یکشنبه ارتش ارمنستان را به نقض مکرر آتش بس در خطوط مرزی متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری «ترند نیوز» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که روز یکشنبه نیروهای ارمنستانی با استفاده از مسلسلهای کالیبر بزرگ و اسلحه‌های تک تیرانداز 70 بار آتش‌بس را در مناطق مختلف  نقض کرده‌اند.

وزارت دفاع آذربایجان در بیانیه خود افزوده است که در حال حاضر آرامش نسبی در منطقه مرزی «تووز» برقرار است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از هدف قرار گرفتن مواضع دیگر خود در طول خط مرزی با ارمنستان خبر داد و افزود که در پی این اقدام، نیروهای مسلح آذربایجان مقابله به مثل کردند. وزارت دفاع آذربایجان در این بیانیه بر کنترل نیروهای مسلح این کشور بر تمام خطوط مرزی با جمهوری ارمنستان تاکید کرد.

ریشه درگیریهای این دو کشور همسایه بر سر منطقه ناگورنو- قره باغ است. قره‌‌باغ، منطقه‌ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی واقع شده و اختلاف این دو کشور بر سر مسئله  «ارضی» است و جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می‌دانند. نبرد در این منطقه تاکنون صدها کشته و مجروح برجا گذاشته است. در تازه ترین درگیریها بین طرفین هر کشور مدعی برتری بر طرف دیگر است.

نخست‌وزیر ارمنستان که این روز‌ها از سوی آذربایجان متهم به آغاز تنش نظامی است، گفته که گفت‌وگو با هدف دست‌یابی به صلح تنها راه پایان دادن به نزاع است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: