کد خبر: ۵۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
تعدادی از نمایندگان به خاطر عدم اقدام لازم درباره اتلاف ۷ هزار تن هندوانه صادراتی در مرز ترکیه که موجب خسارت سنگین به تولیدکنندگان و صادرات شده، تذکر دادند.

 به گزارش آوای نشاط، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (یکشنبه 29 تیر 99) توسط روح‌الله متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت به رئیس‌جمهور لزوم معرفی وزیر صنعت را به مجلس متذکر شد.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار تسهیل در فرایند پذیرش شرکت‌های متقاضی در بورس شد.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار افزایش قیمت خرید تضمینی گندم با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها شد.

یعقوب رضازاده نماینده مردم سلماس در تذکری به وزیر آموزش پرورش خواستار اقدام درباره جذب نهضتی‌ها، قراردادی‌ها و سرباز معلم‌ها با بیش از ۱۰ سال خدمت و همچنین افزایش اعتبار بازسازی مدارس شد.

سیدسلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه به رئیس‌جمهور لزوم به کارگیری مدیران توانمند، کارشناس و دلسوز در اداره کشور و نیز لزوم افزایش مبلغ یارانه ۴۵ هزار تومانی و متناسب سازی آن با تورم را متذکر شد.

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل به رئیس‌جمهور لزوم نظارت جدی بر افزایش قیمت اقلام ضروری در بازار را متذکر شد.

محمد دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار اطلاع رسانی درباره عقد قرارداد ۲۵ ساله با کشور چین شد.

سیدکاظم موسوی نماینده مردم اردبیل در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار رسیدگی به افزایش قیمت تصاعدی ارز، سکه و ملک شد.

حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل به وزیر اقتصاد در مورد سلیقه‌ای عمل کردن بعضی بانک‌ها تذکر داد.

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی،‌ احمد محرم‌زاده، محمد باقری بنابی، مسعود پزشکیان، احمدعلیرضا بیگی، محمدحسن فرهنگی، روح‌الله متفکر آزاد،‌ علیرضامنادی، جعفر راستی و علی علیزاده به وزرای اقتصاد و امور خارجه به خاطر عدم اقدام لازم درباره اتلاف ۷ هزار تن هندوانه صادراتی در مرز ترکیه که موجب خسارت سنگین به تولیدکنندگان و صادرات شده، تذکر دادند.

پرویز محمدنژاد نماینده مردم لنگرود در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار رسیدگی به وضع موجود محصولات کشاورزی و ارائه برنامه حمایتی از محصولات و دسترنج کشاورزان شد.

شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین به وزیر اقتصاد به خاطر ضعف در عملکرد گمرک تذکر داد و خواستار ساماندهی بی‌نظمی مبادی ورودی و خروجی مرزهای رسمی و بازارچه‌های مرزی شد.

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در تذکری به وزیر بهداشت خواستار تامین انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی و نظارت بر توزیع آن شد.

 غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین با توجه به فشار تورم و گرانی شد.

عباس گلرو نماینده  مردم سمنان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار حمایت از تولید کنندگان شد.

عباس گلرو، سیدنظام‌الدین موسوی و احمد نادری نمایندگان سمنان و تهران در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار حمایت دولت از شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما شد.

زهره الهیان نماینده مردم تهران به اتفاق 32 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار مشخص کردن نحوه هزینه‌کرد یک میلیارد یوروی استقراضی از صندوق توسعه ملی در شرایط بحران کرونا و میزان اختصاص این اعتبار به وزارت بهداشت شد.

مهدی عسگری نماینده مردم کرج به وزیر امور خارجه لزوم تسریع در اتخاذ استراتژی مناسب اقتصادی با توجه به شرایط تحریمی و ضرورت تقویت دیپلماسی اقتصادی با توجه به شرایط جنگ اقتصادی را متذکر شد.

حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان به وزیر دادگستری لزوم جلوگیری از تصاحب ده‌ها هکتار زمین در شهرستان بهارستان را متذکر شد.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در تذکری به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خواستار افزایش حمایت مالی از بیماران اعصاب و روان شد.

سیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد به اتفاق 53 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کشور خواستار مشخص کردن علل و عاملان دولتی، عمومی و شخصی آتش‌سوزی کلینیک سینا-اطهر و  اعلام مستمر اقدامات انجام شده به مردم شدند.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان به وزیر امور خارجه لزوم توسعه مناسبات اقتصادی و بازرگانی و به رئیس‌جمهور لزوم برنامه‌ریزی در راستای توسعه تعاملات تجاری و اقتصادی با کشورهای قاره آفریقا را متذکر شد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر به وزیر آموزش و پرورش لزوم جداسازی دانش‌آموزان ایرانی در مدارس کشور و به وزیر بهداشت لزوم نظارت بر توزیع مبالغ تخصیص یافته به عنوان پاداش مدافعان سلامت در بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی کشور را متذکر شد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: