کد خبر: ۵۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۹
یک رسانه آمریکایی گزارش داده برخی ایالت‌ها در آمریکا ده‌ها هزار رأی مردمی در انتخابات مقدماتی این کشور را رد کرده‌اند و این مسئله می‌تواند هشداری برای رقابت اصلی انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر باشد.

به گزارش آوای نشاط، در حالی که به نظر می‌رسد رأی‌گیری از طریق پست امن‌ترین روش رأی‌گیری در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در آمریکاست، اما گزارش شبکه خبری «‌ان‌بی‌سی نیوز» نشان می‌دهد که ایالت‌های مختلف، ده‌ها هزار رأی مردمی در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری این کشور را رد کرده‌اند. 

به نوشته وبگاه این شبکه خبری، این مشکل می‌تواند برای بر‌گزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اصلی این کشور در ماه نوامبر یک زنگ هشدار باشد.  

ان‌بی‌سی نیوز نوشته، نیویورک یکی از ایالت‌هایی است که توانایی مردم برای ارائه رأی از طریق پست در انتخابات مقدماتی را به دلیل وضعیت اورژانسی ویروس کرونا افزایش داده است. 

اما این اقدام به سیستمی محدود است که تنها می‌تواند هزار رأی پستی را مدیریت کند. 

این رسانه‌ آمریکایی همچنین نوشته این مشکل که در شمارش آرا هفته‌ها تأخیر می‌اندازد، متخصصان را در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری اصلی در ماه نوامبر نگران کرده به طوری که می‌گویند این انتخابات می‌تواند یک هفته به طول بینجامد. 

سیل آرای ارائه شده از طریق پست در رقابت‌های‌ مقدماتی مشکل دیگری را نمایان ساخته است که این نیز می‌تواند عواقب بزرگی را برای انتخابات ماه نوامبر داشته باشد و آن رد کردن این آرای اتخاذ شده است.

رد شدن این آراء‌ می‌تواند چند دلیل داشته باشد؛ از جمله امضای رأی‌دهندگان در جای اشتباه، همخوانی نداشتن امضای رأی‌دهندگان با آنچه ثبت شده و یا دیر رسیدن آرا به دست مقامات. 

یک کارشناس مسائل قانونی انتخابات گفته دلیل این امر این است که بسیاری از رأی دهندگان هرگز از طریق پست رأی نداده‌اند و تا حدی به این دلیل است که برخی از ایالت‌ها نیز تجربه زیادی در پردازش این آراء ندارند.

 مطالعات همچنین نشان می‌دهند که احتمال رد شدن رأی‌ رأی‌دهندگان اقلیت‌ها بیشتر از رد شدن رأی سفید‌پوستان است. 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این مدعی شده بود که رأی‌گیری پستی چیزی جز یک تقلب گسترده نخواهد بود.

وی همچنین گفته بود صندوق‌های پستی از این طریق ربوده خواهند شد، برگه‌های رأی جعل و به طور غیرقانونی چاپ و حتی به دروغ امضا می‌شوند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: