کد خبر: ۵۶۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
پزشک متخصص:
شیراز- متخصص مغز و اعصاب بیمارستان دکتر علی شریعتی فسا گفت: سکته مغزی، تشنج، اختلال در هوشیاری، گزگز اندام‌ها ،عفونت مغز، اختلالات اضطرابی و اختلالات عروق مغزی از جمله عوارض ناشی از تاثیر ویروس کرونا بر سیستم عصبی است.

به گزارش آوای نشاط، دکتر کاوه کاشانی، پنجشنبه به ایرنا اظهار داشت: همچنین سرگیجه، سردرد و اختلال در ۲ حس بویایی و چشایی از علائم تاثیر کرونا بر سیستم عصبی مبتلایان به این بیماری است.

به گفته وی، بیماری کرونا در ۳۰ درصد از مبتلایان می‌تواند باعث درگیر شدن سیستم اعصاب مرکزی و محیطی شود.

این متخصص مغز و اعصاب افزود: یکی از مهم‌ترین نواحی مغز که به وسیله این دسته از ویروس‌ها دچار عفونت می‌شود، بصل‌النخاع است که در کنترل عملکرد سیستم تنفس و قلب و عروق نقش دارد و
ایجاد عفونت و در نتیجه اختلال در عملکرد نورون‌های (سلول‌های عصبی) بصل النخاع می‌تواند مشکلات تنفسی بیماران مبتلا به کرونا را تشدید کند.
کاشانی اضافه کرد: در نتیجه آسیب ناشی از ویروس کرونا بر سیستم تنفسی، کارایی این سیستم برای تبادل گازهای تنفسی کاهش می‌یابد و به دنبال آن از میزان اکسیژن خون کاسته می‌شود و این موضوع می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد مغز شود.

وی بیان داشت: اختلال در کارکرد سیستم عصبی و مغز ممکن است اثراتی دراز مدت به دنبال داشته باشد و این آثار حتی پس از بهبود نشانه‌های بیماری در فرد مشاهده می‌شود.
این پزشک متخصص گفت: بیماران مبتلا به آلزایمر (فراموشی) و اختلال شناختی یا اختلال حافظه، به دلیل اینکه ممکن است تمرکز کافی در رعایت نکات پیشگیری و مراقبتی نداشته باشند و یا شستن دست‌ها، عدم تماس با دیگران و ماندن در خانه و حتی خوردن داروها را ممکن است فراموش کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند.
کاشانی ادامه داد: استفاده نادرست از مواد ضدعفونی کننده نیز می‌تواند عوارضی برای مغز ایجاد کند.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: