کد خبر: ۵۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
موشه یعلون|
وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با بیان اینکه در زمان رونمایی از معامله قرن، آمریکا با پیشبرد طرح اشغال موافقت نکرده بود، گفت تل‌آویو باید صحبت کردن درباره این طرح را متوقف کند.

به گزارش آوای نشاط، با افزایش مخالفت‌های جهانی با طرح اشغال بخش‌های بزرگی از اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری، «موشه یعلون» وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی از کابینه تل‌آویو خواست دیگر این طرح را دنبال نکند.

یعلون طی سخنرانی ویدئوکنفرانسی برای همایش نشریه «کالکالیست»، افشا کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حتی در زمان رونمایی از طرح موسوم به معامله قرن و نقشه مکان‌هایی از کرانه باختری که به فلسطین اشغالی ملحق می‌شد نیز اجازه اجرای طرح اشغال را نداده بود.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست» وی با درخواست برای پایان لاف‌زنی‌های تل‌آویو درباره اجرای طرح اشغال، تصریح کرد که این کار فقط تنش‌ها در منطقه را بیشتر کرده و سیاست‌های اسرائیل را پیچیده‌تر می‌کند.

این سیاستمدار صهیونیست با ادعای اینکه فقط ترامپ است که می‌تواند درباره اجرای طرح الحاق (اشغال) تصمیم‌گیری کند، گفت، اما او درک می‌کند که مشکلی در این قضیه وجود دارد و نه تنها اکنون بلکه در ماه ژانویه (زمان رونمایی معامله قرن) نیز اجازه پیشبرد آن را نداده بود.

بر این اساس، یعلون ضمن اشاره به بی‌تمایلی ترامپ برای اجرایی شدن طرح اشغال کرانه باختری، گفت: «[معامله قرن] برای اسرائیل مفید است. اما آیا اکنون متناسب [با این اوضاع] است؟ در حال حاضر فقط متناسب با سیاست‌های شخصی نتانیاهو است ولی نباید فعلا اجرا شود».

وی دلیل اصرار نتانیاهو بر صحبت کردن درباره طرح اشغال را انحراف توجهات عمومی از پرونده‌های فساد و روند محاکمه خود در دادگاه و همچنین ناتوانی در تدوین راهبری مؤثر برای مقابله با بحران شیوع ویروس «کووید۱۹» و برون‌رفت از بحران اقتصادی متعاقب آن دانست.

روز گذشته نیز «یاریو لِوین» رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی با بیان اینکه آمریکا فعلا درباره اجرای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری با تل‌آویو مذاکره نمی‌کند، گفت نخست‌وزیر این رژیم نیز بدون حمایت آمریکا آن را اجرا نمی‌کند .

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: