کد خبر: ۵۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
آلمان:
وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه گفت هیچ کسی قبول نمی‌کند که لیبی به غنیمتی تبدیل شود که روسیه و ترکیه به تقسیم آن بپردازند.

به گزارش آوای نشاط،«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه در سخنانی گفت که به نفع هیچ کسی نیست که لیبی به سوریه دوم تبدیل شود.

وی در ادامه سخنانش گفت: «هیچ کسی قبول نمی‌کند که لیبی به غنیمتی تبدیل شود که روسیه و ترکیه به تقسیم آن بپردازند.»

از سوی دیگر، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه از ترکیه خواست در راستای روابط بهتر به ارزش‌ها و منافع اروپا احترام بگذارد.

وی که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «روابط ترکیه و اروپا به دلیل تحرکات آنکارا در خاورمیانه و لیبی متشنج است.» (جزئیات بیشتر)

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «اقدامات ترکیه در لیبی باید متوقف شود چون این اقدامات با منافع اروپا در تضاد است و آنکارا باید به تحریم تسلیحاتی لیبی و تعهداتش بر اساس کنفرانس لیبی احترام بگذارد.»

پس از سرنگونی حکومت سرهنگ «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی، این کشور وارد بحران فزاینده شد و از آن زمان تحت کنترل دو دولت در شرق و غرب این کشور در آمده است.

دولت غرب لیبی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) بوده و دولت طُبرُق در شرق لیبی نیز با ارتشی که فرماندهی آن در دست خلیفه حفتر است در حال حکمرانی است.

ارتش دو طرف از فروردین سال 98 وارد درگیری‌های شدیدی با یکدیگر شده‌اند که همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/.

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: