کد خبر: ۵۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
پکن- گزارش منابع چینی حاکی است، چین تولید جنگنده رادارگریز «جی ۲۰ بی» که از نوع نسل پنجم جنگنده ها محسوب می شود، پس از برطرف کردن همه مشکلات و نقایص آغاز کرده است.

به گزارش آوای نشاط، روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست هنگ کنگ روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه از کمیسیون مرکزی نظامی (فرماندهی کل قوای چین) گزارش کرد اگرچه این جنگنده هنوز دارای موتورهای ساخت روسیه است اما نوع کاملا چینی آن تا یک یا دو سال دیگر ساخته خواهد شد.

این جنگنده رادارگریز  که در مراسمی با حضور  «جانگ یو شیا» معاون فرمانده کل قوای چین رسما وارد مرحله تولید انبوه شد،  دارای تجهیزات کنترلی بسیار پیشرفته است و یکی از مهمترین دستاوردهای نظامی سال های اخیر چین به حساب می آید.

چین در سال ۲۰۱۸ میلادی جنگنده «جی ۱۰ سی»  خود را که مجهز به موتورهای دبلیو اس ۱۰ تایهانگ است، در نمایشگاه هوایی جوهای در جنوب این کشور به نمایش گذاشت که از جمله هواپیماهای پیشرفته کشور است.

مهندسان هوانوردی چین در حال ساخت و تولید هواپیماهای جی ۲۰ با موتورهای مدل دبلیو اس ۱۵ هستند اما هنوز به دلایل فنی از زمان بندی تعیین شده عقب تر هستند به همین دلیل پیش بینی شده است که نوع کاملا چینی با موتورهای ساخت داخل تا دو سال دیگر تولید شود.

پیش از این هدف چین این بود که تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی بتواند ۵۰ فروند از این جنگنده رادارگریز تولید کند اما چون مهندسان در زمینه ساخت موتور با مشکلاتی روبرو شدند این برنامه به زمانی دیرتر موکول شده است.

آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی تصمیم گرفت بیش از ۱۰۰ فروند جنگنده رادارگریز اف ۳۵ در اختیار ژاپن و کره جنوبی قرار دهد همان سال بود که چین از بکارگیری اولین جنگنده جی ۲۰ خبر داد.

جی ۲۰ چین جنگنده رادارگریز شبیه مدل هایی نظیر اف ۲۲ راپتور و جنگنده هجومی اف ۳۵ لایتنینگ است.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: