کد خبر: ۵۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳
معاون شهردار بلگراد صربستان، خسارت‌های وارد شده به این شهر، تنها در دو شب اول اعتراضات را بیش از 1 میلیون دلار بر آورد کرده است.

به گزارش آوای نشاط، «گوران وسیک»، معاون شهردار شهر «بلگراد»، پایتخت صربستان، خسارت‌های وارد شده به این شهر در دو شب اول ناآرامی‌ها را ۱.۱ میلیون دلار (حدود یک میلیون یورو) بر آورد کرده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، بعد از چهارمین شب پیاپی اعتراضات در شهر بلگراد، معاون شهر‌دار این شهر در صفحه اجتماعی فیس‌بوک‌ خود تصاویری از شیشه‌های خرد‌شده، خیابان‌ها و پیاده‌رو‌های آسیب‌دیده را منتشر کرد.

گوران وسیک همچنین با انتشار تصویری از مجسمه اسب‌هایی که در مقابل پارلمان مخدوش شده بودند، افرادی که به تخریب این بناها دست زده‌اند را «هیولا» خواند.

وی همچنین نوشت: «صبح امروز بلگراد ارزیابی خسارت را آغاز کرد. به محض اینکه ارزیابی به پایان برسد، ما آن را منتشر خواهیم کرد و شکایت کیفری و ادعای خسارت را به دادسرا ارائه خواهیم داد. هر یک از این هیولاها که بازداشت شوند و مشارکت آنها در تجمعات خشونت‌آمیز به اثبات برسد، خسارت‌ها را پرداخت خواهند کرد.»

بر اساس گفته شهردار پایتخت صربستان، آسیب‌هایی که از نهم ژوئیه به دارایی‌های شهری وارد شده به غیر از آسیب‌ها به اتومبیل‌ها، کافه‌ها و رستوران و شیشه‌های فروشگاه‌ها و دیگر چیز‌ها ۲۸۸ هزار دلار بوده است.

وی می‌گوید زمانی که همه چیز را حساب کنیم تنها برای دو شب اول حملات معترضان، به مبلغ حدود یک میلیون یورو خواهیم رسید.

«الکساندر ووچیچ»، رئیس‌‌جمهور صربستان روز سه‌شنبه هفته گذشته از وضع مجدد محدودیت‌هایی به منظور پیش‌گیری از همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور خبر داد و تصریح کرد که قوانین جدید منع آمد و شد از روز جمعه هفته جاری اجرا خواهد شد و در تعطیلات آخر هفته (شنبه و یکشنبه) نیز ادامه خواهد داشت.

درگیری‌ها برای اولین بار روز سه‌شنبه بعد از آن در پایتخت صربستان آغاز شد که ووچیچ قبل از آنکه کشورش را به مقصد فرانسه ترک کند، تأکید کرد که به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید-۱۹، مجدداً محدودیت‌های مربوط به قرنطینه‌ را وضع خواهد کرد.

ووچیچ بعد از اولین شب اعتراضات، «تندروهای راستگرا» را مقصر خشونت در پایتخت صربستان دانست و بدون هرگونه شفاف‌سازی، سرویس‌های امنیتی خارجی را به اعمال نفوذ در اعتراضات صربستان متهم کرد.

این اعتراضات تا شب گذشته که چهارمین شب متوالی آنها بود ادامه داشت و ووچیچ معترضان را «تروریسم محض» توصیف کرد و هشدار داد که تروریست‌ها مجازات خواهند شد.

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: