کد خبر: ۵۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
یک مقام نظامی یمنی گفت که ارتش این کشور از سلاح‌های آمریکایی به غنیمت گرفته شده برای توسعه توان نظامی خود استفاده خواهد کرد.

به گزارش آوای نشاط، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای نظامی یمن سه شنبه هفته گذشته از به غنیمت گرفتن سلاح‌های آمریکایی در میادین درگیری خبر داد (+) و امروز (شنبه) یک منبع نظامی یمنی گفت که قرار است از این تجهیزات برای توسعه امکانات نظامی یمنی‌ها استفاده شود.

به نوشته الخبر الیمنی، غنیمت گرفته شدن این سلاح‌ها که بر روی آن  نشان «آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا» درج شده بود، یک آبروریزی برای این کشور محسوب می‌شود؛ از این رو که آمریکا تحت لوای اقدامات توسعه‌محور سلاح به یمن می‌فرستد. از سوی دیگر از آن‌جایی که یمنی‌ها می‌توانند نقاط ضعف سلاح‌های آمریکایی را کشف کنند؛ این موضوع یک منبع خطر برای خود آمریکا نیز محسوب می‌شود؛ به طوریکه شبکه سی ان ان مدتی پیش در گزارشی گفت که افتادن سلاح‌های آمریکایی به دست «حوثی‌ها» موجب نا امنی آمریکا می‌شود.

یک منبع نظامی یمنی نیز گفت که ارتش یمن از این سلاح‌ها برای توسعه توان نظامی خود در بخش فناوری بهره خواهد برد و بعید نیست که سلاح‌ها برای بخش پژوهش‌های صنعت دفاعی ارسال شوند.

علاوه بر این سه شنبه هفته گذشته «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن  تاکید کرد که کشورش با در اختیار داشتن قدرت ساخت سلاح‌های بومی برای دفاع در برابر تجاوز دشمن با مشکل تسلیحاتی روبه‌رو نیست.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: