کد خبر: ۵۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
روغن نارگیل چندین فواید برای سلامتی دارد که مهم‌ترین خواص آن در مراقبت از قلب، مو و پوست است.

به گزارش آوای نشاط، اگر خیلی طرفدار محصولات شیمیایی نیستید و ترجیح می‌دهید از روغن‌های طبیعی برای مو و پوست خود استفاده کنید، حتماً از خواص روغن نارگیل برای سلامت و زیبایی پوست و مو شنیده‌اید.

حقیقت این است که روغن نارگیل یکی از محبوب‌ترین روغن‌های طبیعی برای درمان مشکلات مو و پوست است.

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که روغن نارگیل یکی از سالم‌ترین مواد غذایی کره زمین است. روغن نارگیل خوراکی به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد سبب لاغری و کاهش وزن شده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و آلزایمر را از بین می‌برد.

جوان‌سازی پوست صورت

مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E موجود در روغن نارگیل با کاهش رادیکال‌ها به رفع چین و چروک و جوان‎سازی پوست صورت کمک می‌کنند. همچنین گفته می‌شود که پروتئین‌های موجود در روغن نارگیل برای جوان‌تر شدن پوست مفید است.

آکنه و جوش صورت

روغن نارگیل حاوی مقادیر بالای مواد مغذی است و به دلیل خواص ضد باکتریایی قوی که دارد به پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت کمک می‌کند.

درمان اگزما و پسوریازیس

تحقیقات نشان داده که روغن نارگیل به دلیل خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی که دارد به درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس کمک می‌کند.

مرطوب کننده طبیعی پوست

روغن نارگیل حاوی مقادیر بالای رطوبت است و می‌تواند به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی به درمان خشکی پوست و نرم تر شدن آن کمک کند. همچنین روغن نارگیل می‌تواند برای درمان ترک و پینه پا مورد استفاده قرار گیرد.

ضد آفتاب طبیعی

تحقیقات نشان می‌دهد که روغن نارگیل دارای SPF 8 است و مالیدن آن بر روی پوست صورت به عنوان یک ضدآفتاب طبیعی عمل کرده و احتمال آفتاب سوختگی را کاهش داده و از لک صورت در اثر نور خورشید جلوگیری می‌کند.

درمان سیاهی دور چشم

روغن نارگیل حاوی مقادیر بالای مواد مغذی است که به افزایش رطوبت و بهبود گردش خون در پوست دور چشم کمک کرده و باعث درمان سیاهی دور چشم شود.

ماسک دور چشم با روغن نارگیل

صورت را با آب گرم شسته و خشک کنید، قبل از خواب مقداری روغن نارگیل را زیر چشم‌ها بمالید و چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. صبح با آب بشویید و خشک کنید. این ماسک را حداقل هفته‌ای یک بار استفاده کنید.

ماسک روغن نارگیل و روغن بادام

روغن نارگیل و روغن بادام را ترکیب کرده و به آرامی روی پوست تمیز زیر چشم ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح با آب سرد بشویید. از این ماسک می‌توانید هر شب استفاده کنید.

ماسک روغن نارگیل و زردچوبه

نصف قاشق چای‌خوری روغن نارگیل را با نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه مخلوط کنید و به آرامی بر روی سیاهی دور چشم بمالید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و بعد با آب گرم بشویید. از این ماسک می‌توانید هر روز استفاده کنید.

ترک‌خوردگی لب‌ها

روغن نارگیل یک مرطوب کننده طبیعی است که به آبرسانی پوست لب کمک کرده و باعث درمان ترک خوردگی و خشکی لب‌ها می‌شود.

تقویت و افزایش رشد مو

مقادیر بالای اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل به تقویت فولیکوهای مو کمک کرده و باعث افزایش رشد آن‌ها می‌شود؛ ماساژ روغن نارگیل بر روی پوست سر باعث افزایش گردش خون شده و با انتقال مواد مغذی به فولیکول‌ها باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شود.

ماسک روغن نارگیل برای ریزش مو

به مدت ۲ تا ۳ ماه هر شب پوست سر و موها را با روغن نارگیل گرم به مدت ۳۰ دقیقه ماساژ دهید، بگذارید یک شب بر روی مو بماند و صبح با آب و شامپو بشویید.

موهای خشک و آسیب دیده

روغن نارگیل به دلیل رطوبت بالایی که دارد می‌تواند موها را آبرسانی کند و باعث درمان موهای خشک و شکننده می‌شود. اسیدلوریک موجود در روغن نارگیل به سرعت به درون موها نفوذ کرده و موهای آسیب‌دیده را درمان می‌کند.

درمان شوره سر

مقادیر بالای اسیدهای چرب، ویتامین E و ویتامین K موجود در روغن نارگیل به درمان خارش پوست سر کمک کرده و احتمال ابتلا به شوره مو را کاهش می‌دهند. روغن نارگیل دارای خواص ضدقارچی است که می‌تواند از ابتلا به شوره سر جلوگیری کند.

ماسک روغن نارگیل و رزماری

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ۱۰ قطره روغن رزماری ترکیب کنید و آن را ۳ دقیقه بر روی پوست سر خود ماساژ دهید، بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

تقویت رشد مژه‌ها

روغن نارگیل به دلیل مقادیر بالای ویتامین‌ها و اسیدهای چربی که دارد به تقویت فولیکول‌های مژه و پرپشت‌تر شدن آن‌ها کمک می‌کند.

تقویت رشد ابرو

روغن نارگیل به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد به عنوان یکی از بهترین مواد طبیعی بر تقویت فولیکول های ابرو و افزایش رشد آن ها محسوب می‌شود.

فواید دارویی و درمانی خوردن روغن نارگیل
کبد

محققان می‌گویند که روغن نارگیل به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌هایی که دارد به سم زدایی و پاک سازی کبد کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های کبدی را کاهش می‌دهد.

کلیه

روغن نارگیل دارای خواص ضدباکتری قوی است و مانند یک آنتی‌بیوتیک طبیعی به درمان عفونت‌های دستگاه ادراری و عفونت کلیه کمک می‌کند.

 

جلوگیری از بیماری قلبی و فشار خون بالا

روغن نارگیل سرشار از چربی‌های اشباع شده طبیعی است. چربی اشباع شده نه تنها میزان کلسترول سالم بدن HDL را افزایش داده بلکه باعث کاهش کلسترول مضر LDL و تبدیل آن به HDL می‌شود. افزایش HDL در بدن باعث ارتقا سلامت قلب و کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و کاهش تری گلیسرید در بدن می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

روغن نارگیل دارای مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری‌ها و عفونت را کاهش می‌دهد. خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی روغن نارگیل خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

 بدنسازی

روغن نارگیل هضم آسانی دارد و می تواند با بهبود سوخت و ساز بدن، به افزایش انرژی کمک کند؛ امروزه، بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران از روغن نارگیل به عنوان منبع سوخت در طول مسابقات ورزشی استفاده می‌کنند. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل هم برای بهبود عضله‌سازی در بدنسازان و ورزشکاران مناسب است.

پوکی استخوان

روغن نارگیل دارای سطح بالایی از آنتی‌اکسیدان‌هاست و به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد به پیشگیری و درمان پوکی استخوان کمک می‌کند. علاوه بر این روغن نارگیل جذب کلسیم را در روده افزایش می‌دهد و به این ترتیب با پوکی استخوان مقابله می‌کند.

قند خون و دیابت

تحقیقات نشان می‌دهد که روغن نارگیل حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد و به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می‌کند.

لاغری و کاهش وزن

روغن نارگیل یک چربی‌سوز طبیعی است که متابولیسم بدن را افزایش داده و با کاهش اشتها به لاغری و کاهش وزن به ویژه کاهش چربی شکم کمک می‌کند.

طریقه مصرف روغن نارگیل

روغن نارگیل خوراکی را می‌توان برای تهیه انواع غذا، انواع دسر، اسموتی، کیک، شیرینی و کلوچه استفاده کرد. روغن نارگیل را به صورت موضعی برای سلامتی پوست و مو به کار می‌برند.

مقدار مصرف روزانه روغن نارگیل

متخصصان توصیه می‌کنند که روغن نارگیل خوراکی را روزانه حداکثر تا ۳.۵ قاشق چای‌خوری استفاده کنید، چون بیشتر از آن برای سلامتی بدن و پوست مضر است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: