کد خبر: ۵۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۴
امام جمعه موقت ورامین گفت: برخی دستگاه‌ها و مسؤولان بی‌درد نه تنها به وظایف قانونی و شرعی خود عمل نکرده‌اند بلکه بعضاً عامل دامن زدن به بی‌حجابی‌ها و بی‌عفتی‌ها نیز بوده‌اند.

به گزارش آوای نشاط، از ورامین، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه عفت و پوشش برای مرد و زن لازم و واجب است، اظهار کرد: شیوه حجاب در زن و مرد متفاوت است به گونه‌ای که پوشش در خانم‌ها باید به نحوی باشد که تمام بدن را پوشانده و از هرگونه جلب توجه نامحرم دور باشد.

وی با اشاره به روز شهرداری‌ها افزود: فضاسازی اطراف مسجد جامع و احداث این پارک قابل ذکر بوده که اول نورپردازی مسجد جامع است که باید تسریع شود همچنین نورپردازی برج علاالدین که به زیبایی شهر کمک می‌کند و البته در این مهم قطعاً باید میراث فرهنگی کنار شهرداری فعال باشد.

امام جمعه موقت ورامین در خصوص فرهنگ پارک نشینی مردم گفت: در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی هستیم چرا که پارک جای قلیان کشیدن و خدای نکرده اتراق معتادان و بعضاً ناهنجاری‌های اخلاقی نیست و من از عزیزان به جد درخواست داشتم که زمان احداث پارک برای مدیریت آن به عنوان یک موضوع فرهنگی به طور جدی برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: نکته دیگر لزوم توجه بیشتر به حواشی شهر است زیرا مردم امرآباد، امامزاده علی، ده شریفا و سایر نقاط حاشیه‌ای و نیز قسمت‌های اصلی شهر نیازمند توجهات بیشترعمرانی و خدمات و فضای سبز هستند البته کارهایی انجام شده ولی کافی نبوده که امیدواریم این عزیزان بتوانند در این ایام باقی مانده از این دوره شورا قدم‌های مؤثرتری را بردارند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه هفته عفاف و حجاب قرار دادیم، بیان کرد: این روز سالروز حمله مزدوران رژیم پهلوی به مسجد گوهرشاد در مشهد است که به خاک و خون کشیدن علما از نتایج آن بود، آن‌ها برای دفاع از حجاب و عفاف در مسجد و در جوار حرم امام رضا(ع) اجتماع کرده بودند ولی جلادان آدم کش پهلوی حتی حریم حرم امام هشتم را هم نگه نداشتند و مردم بی دفاع را به خاک و خون کشیدند.

امام جمعه موقت ورامین یارآور شد: آن روز بزرگان در برابر این توطئه شیطانی استکبار ایستادند، خون دادند و شهید شدند و خم به ابرو نیاوردند و از حجاب و عفاف و نوامیس کشور دفاع کردند.

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه امروز نیز تهاجم به حجاب و عفت به عنوان یکی از عوامل مقاومت و عزت ملت ایران مورد هجمه مستکبران و مزدوران آنها است، عنوان کرد: رسالت جامعه انقلابی خصوصاً زنان مؤمن از همیشه سنگین‌تر است و در مصوبه عفاف و حجاب تمام دستگاه‌های کشور مسئولیت دارند ولی با کمال تأسف برخی دستگاه‌ها نه تنها به وظایف قانونی و شرعی خود عمل نکرده‌اند بلکه بعضاً عامل دامن زدن به بی‌حجابی‌ها و بی‌عفتی‌ها نیز بوده‌اند.

وی اظهار کرد : وقتی در برخی انتخابات‌ها به اسم آزادی حریم‌ها شکسته می‌شود و برای چند رأی به دختران بزک کرده روی آورده می‌شود، وقتی در رسانه و فضاهای رسانه‌ای الگوی درست ارائه نمی‌شود و با عوامل انحراف و کج اندیشی برخورد مناسب صورت نمی‌گیرد حاکی از بی‌تفاوتی و بی‌دردی برخی مسؤولان امر است که در حوزه پوشاک کوتاهی می‌کنند و این موارد به وجود می‌آید لذا خطاب ما اول به مسؤولان بی درد این است که ریاست و مدیریت را مدیون خون‌های معظم شهدا هستند که در وصیت نامه‌هایشان از عفاف و حجاب گفته شده است و هر مدیری در هر رده‌ای در این مهم کوتاهی کند خائن شناخته می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: امروز مردم بصیر و انقلابی که از زخم بی‌لیاقتی‌ها و بی‌تدبیری‌ها کمرشان خم شده است ولی با این حال به اسلام و انقلاب و شهدا پشت نکرده‌اند و نمی‌کنند فریب فتنه‌ها را نخورند؛ هیچکس با نقد سازنده و سوأل مخالف نیست.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: امروز از این تریبون از قول مردم همیشه در صحنه دیار ۱۵ خرداد اعلام می‌کنم که اگر این عناصر دورو دست از شرارت برندارند و اگر با احساسات و اعتقادات مردم بازی کنند این مردم انقلابی همچون گذشته علی‌رغم تمام سختی‌ها و مشکلات با تمام وجود در برابر آن‌ها ایستادگی می‌کند و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهند کوبید.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: