کد خبر: ۵۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
یکی از قانونگذاران عراق از دستگاه قضایی این کشور خواست به دلیل ترور شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، علیه رئیس جمهور آمریکا قرار تعقیب قضایی صادر کند.

به گزارش آوای نشاط، حسن سالم، نماینده عراقی خواستار صدور حکم تعقیب قضایی علیه ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شد.

به گزارش خبرگزاری معلومه عراق، این نماینده عراقی امروز پنجشنبه از شورای عالی دستگاه قضاء این کشور درخواست کرد به دلیل اینکه ترامپ در ترور شهیدان سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و سایر شهدای مقاومت نقش داشته، علیه او قرار قضایی صادر کند.

این نماینده عراقی طی بیانیه‌ای با ابراز تعجب از سکوت دولت عراق در برابر جنایت آمریکا در عراق گفت: «دستگاه قضایی عراق باید اقدامات قانونی [در این باره] را اتخاذ و قرار بازداشت علیه جنایتکاران که در رأس آن‌ها ترامپ قرار دارد، صادر کند؛ جنایتکارانی که شهدای پیروزی را به شهادت رساندند».

این قانون گذار عراقی سکوت دولت مصطفی الکاظمی در برابر این «جنایت» را که به گفته وی «اقدامی تروریستی» و «نقض حاکمیت ملی عراق» و «نقض آشکار حقوق بشر» بوده، خطرناک دانست و گفت: «جمهوری اسلامی ایران اقدامات قانونی لازم دراین زمینه را اتخاذ کرده و قرار بازداشت علیه ترامپ صادر کرده است.

حسن سالم از اینکه دولت عراق در این زمینه هنوز دست به کاری نشده، ابزار تأسف کرد و گفت که این سکوت غیر قابل توجیه بوده و علامت استفهام زیادی دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: