کد خبر: ۵۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
بیشتر مدیران بانک مرکزی آمریکا معتقدند روند احیای رشد اقتصادی این کشور طولانی خواهد بود.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از رویترز، هر چند که در روزهای اخیر میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در بین آمریکایی ها کاهش داشته است اما به نظر می رسد بزرگ ترین اقتصاد جهان راهی طولانی را برای بازگشت به سطوح پیش از بحران روبروی خود دارد. رافایل بوستیک، مدیر دفتر منطقه ای فدرال رزرو در آتلانتا و توماس بارکین، مدیر دفتر منطقه ای فدرال رزرو در ریچموند گفته‌اند که اقتصاد آمریکا با شرایط ویژه ای مواجه است.

شناندو والی، رئیس اتاق بازرگانی ویرجینیا نیز در همین رابطه گفت: کسب و کارهایی نظیر ساخت و ساز تاکنون توانسته اند با وجود مشکلات ناشی از کرونا، عملکرد خوبی داشته باشند اما بسیاری از آن ها دچار مشکلات مالی بی سابقه ای شده اند و این مساله برای اشتغال خوب نیست.

از سوی دیگر اما جیمز بولارد، رئیس دفتر منطقه ای فدرال رزرو در سنت لوییس نسبت به بهبود اوضاع امیدوارتر است. به گفته بولارد، از سه ماهه سوم امسال روند احیای رشد اقتصادی به شکلی محسوس  تقویت خواهد شد و بازار کار به سطوح قبل از بحران نزدیک می شود. با این حال به گفته وی، شرایط اقتصادی در مجموع ضعیف تر از چیزی خواهد بود که تا قبل از بحران کرونا دیده می شد.  

در حال حاضر با بازگشایی مجدد کسب و کارها، شمار مبتلایان به کرونا در بزرگ ترین اقتصاد جهان بار دیگر رو به فزونی رفته است و این مساله چشم انداز نامطمئنی را پیش روی فعالان اقتصادی قرار داده است. نتایج یک نظرسنجی از مدیران مالی ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکایی که توسط دانشگاه یورک انجام شده است نشان می دهد اکثر آن ها نسبت به باقی ماندن سطح تقاضای مصرف کنندگان در سطوح پایین نگران‌اند.  

در حال حاضر آمریکا اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در جهان محسوب می شود و بسیاری از نهادهای معتبر بین المللی پیش بینی کرده اند اقتصاد این کشور امسال حدود شش درصد کوچک شود.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: