کد خبر: ۵۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
دولت عراق امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که شهروندان این کشور در صورت سپردن تعهد مبنی بر قرنطینه خانگی پس از بازگشت می توانند به خارج سفر کنند.

به گزارش آوای نشاط، کمیته ملی بحران کرونا در عراق با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شهروندان عراقی از این پس می‌توانند به خارج از کشور سفر کنند مشروط بر اینکه در بازگشت و در گذرگاه‌های مرزی آزمایش کرونا انجام دهند.

بر اساس اعلام این کمیته، شهروندان پس از انجام آزمایش حتی اگر نتیجه ابتلای آنان به ویروس منفی باشد، باید تعهد دهند که ۱۴ روز در خانه قرنطینه شوند.

پیش از این سفر شهروندان عراقی به خارج ممنوع بود، حتی اجازه ورود به اتباع این کشور که قصد بازگشت به کشور داشتند، داده نمی‌شود.

ممنوعیت سفر اتباع عراقی به خارج در اسفند ۹۸ اجرا و از این زمان تاکنون همه مرزهای زمینی و هوایی بسته شد.

عراق در یک ماه گذشته با رشد فزاینده ابتلا به ویروس کرونا مواجه شده به گونه‌ای که از حدود ۱۰۰ مورد ابتلای روزانه اکنون شمار مبتلایان به نزدیک ۲ هزار مورد افزایش یافته است.

این در حالی است که عراق در خصوص امکانات بهداشتی، درمانی و تجهیزات و ابزارهای پزشکی برای مقابله با ویروس در فقر و تنگنای شدید قرار دارد.

بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت عراق، تا کنون ۶۷ هزار و ۴۴۲ مورد ابتلا، ۲ هزار و ۷۷۹ فوتی و ۳۷ هزار و ۸۷۹ بهبود یافته از ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است که در رده چهارمین کشور عربی قرار دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: