کد خبر: ۵۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
به منظور بالا بردن دانش فنی کشور
ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور مشارکت در شناسایی گروه‌های دانش‌بنیانی و بالا بردن دانش فنی کشور از برگزاری دومین رویداد ملی مسابقه طراحی و ساخت نانوحسگر‌های زیستی تشخیص سریع حمایت کند.

به گزارش آوای نشاط، این رویداد ملی به دنبال شناسایی گروه‌های دانش‌بنیان، نوپا و حمایت از آن‌ها برای طراحی و ساخت «نانوحسگر زیستی تشخیص سریع» و تجاری‌سازی این تولیدات در کشور است. گروه‌های دانش‌بنیان خلاق و نوآور، دانشجویان، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و سایر پژوهشگران و فناوران داخل و خارج کشور می‌توانند ایده‌های خلاق خود را به این رویداد ارسال کنند.

تعریف بخش ویژه حسگر‌های تشخیص ویروس کووید ۱۹ در این رویداد
فناوری‌های تشخیص سریع، مثل نانوحسگر‌های زیستی تشخیص سریع، حس‌گر‌های پوشیدنی، حسگر‌های سریع غیرمتعارف، حس‌گر‌های تشخیص سریع کووید ۱۹ و نانوحسگر‌های زیستی تشخیص سریع بر پایه سامانه‌های میکروفلوئیدیک از موضوعات اصلی مورد توجه در این رویداد است.
این رویداد باهمکاری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط شبکه پیشران طراحی و ساخت حسگر‌های تشخیص سریع برگزار می‌شود.
همچنین برگزاری دومین مدرسه تخصصی طراحی و ساخت نانوحسگر‌های زیستی تشخیص سریع هم دراین رویداد طراحی شده است. این رویداد فناورانه نیمه دوم شهریور امسال برگزار می‌شود.
چنانچه فعالیتی در این حوزه دارید می‌توانید توانایی خود را با حضور در دومین رویداد ملی مسابقه طراحی و ساخت نانوحسگر‌های زیستی تشخیص سریع محک بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر هم به نشانی biodc.isti.ir مراجعه کنید.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: