کد خبر: ۵۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
رئیس بیمارستان لقمان حکیم سرخس با بیان اینکه تاکنون ۴۰۰ نفر در سرخس به کرونا مبتلا شدند، گفت: دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان مشکل دارد، مردم باید واقعیت بیماران کرونایی را ببینند آن‌گاه باور خطر کرونا را می‌پذیرند که چطور برای یک لحظه نفس کشیدن التماس می‌کنند.

به گزارش آوای نشاط، فرماندار سرخس ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان سرخس گفت: امروز جان هموطنانمان در خطر است و ویروس کرونا به یک دشمن تبدیل شده است.

محمدرضا رجبی مقدم بیان کرد: نیمی از کادر درمان سرخس درگیر بیماری و مبتلا شدند.

وی با بیان اینکه بازار سرخس نیز حساس شده و رعایت‌ها بیشتر شده است، اظهار کرد: بیشتر مبتلایان در عروسی‌ها آلوده می‌شوند.

رجبی مقدم افزود: شورای شهر و شهرستان پای کار باشند، هر کاری داریم خودمان و خودمان هستیم.

فرماندار سرخس از ابتلای مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس به کرونا خبر داد و افزود: تولید ماسک ارزان قیمت دوباره از سر گرفته شود.

وی با انتقاد از دهیارانی که مراسمات عروسی در روستای آن‌ها برگزار می‌شود، گفت: دهیارانی که اشرافی بر محل فعالیتشان ندارند، کار را رها کنند و بروند، این معنی ندارد که عروسی در روستایی برگزار شود و دهیاری اطلاع نداشته باشد.

نماز جمعه شیعه و سنی این هفته در سرخس برگزار نمی‌شود

امام جمعه سرخس نیز در این جلسه بیان کرد: ریشه عدم موفقیت در مقابله با کرونا را درمان کنیم، ویروس در حال قوت گرفتن است، اگر یک زمانی ریه را درگیر می‌کرد، امروز موجب سکته قلبی می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری با بیان اینکه با همان سرعت کرونا در حال پسرفت هستیم، اظهار کرد: محدودیت‌ها را به امام جمعه بگویید تا با صدای بلند فریاد بزند، برای احقاق حقوق مردم با احدی تعارف ندارم.

وی افزود: پویش مردمی راه‌اندازی کنیم؛ وضعیت بیمارستان باید شفاف برای مردم شود که کادر درمان در حال جهاد هستند اما در بحران هستیم.

امام جمعه سرخس تاکید کرد: صاحبان عروسی به هیج عنوان هزینه نکنند که جلوی آن گرفته می‌شود ضمن اینکه نوازندگان، خوانندگان و صاحب مجلس باید بازداشت شوند و باید برخورد قاطع و شکننده با صاحبان برگزارکننده مجالس عروسی شود.

بختیاری بیان کرد: مساجد برای برگزاری مراسم‌های عزا بسته شود و هر مسجدی هم پروتکل‌ها را رعایت نکند، بسته می‌شود و هیأت امنا مجرم هستند.

وی گفت: نماز جمعه این هفته اهل سنت و شیعه در شهرستان سرخس برگزار نمی‌شود.

پالایشگاه گاز، شرکت نفت، منطقه ویژه و آستان قدس در تجهیز بیمارستان کمک کنند

معاون سیاسی فرماندار سرخس نیز در این جلسه گفت: ادارات و بانک‌ها ملزم به استفاده از ماسک و نصب دستگاه ضدعفونی هستند.

مهدی اردونی دوستی با اشاره به بازدیدی که از بازار شهر سرخس شده است، گفت: برآورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح بازار مورد رضایت است.

وی عنوان کرد: پیک کرونا در دو هفته اخیر به نسبت دو ماه اول خیلی بیشتر شده است و تعداد فوتی‌ها از ماه اول خیلی بیشتر شده، این یک هشدار است؛ برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا یکی از مهم‌ترین مشکلات ماست.

معاون فرماندار سرخس با بیان اینکه فعالیت گروه‌‌های موسیقی ممنوع است، گفت: برگزاری مراسم‌های عروسی ممنوع است.

اردونی دوستی با تاکید بر اینکه داده‌های آماری باید در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد، افزود: در طرح فاصله‌گذاری هوشمند هستیم و مردم باید خودشان مراقب سلامت‌شان باشند اما نظارت‌ها با حضور دستگاه‌های مختلف ادامه دارد.

وی با اشاره به امکانات کم بیمارستان لقمان گفت: پالایشگاه نفت و گاز و منطقه ویژه و آستان قدس نباید اجازه بدهند بیمارستان درگیر مسائل عمرانی شود و باید برای تجهیزات کمک کنند، نمی‌دانیم کی قرار است ثروت شهرستان به درد و رنج مردم شهرستان برسد.

معاون فرماندار سرخس اظهار کرد: نباید بگذاریم بیمارستان ما در این شرایط بحرانی به فکر مسائل عمرانی باشد، چرا قرار نیست اتفاق خوبی بیفتد؛ پیمانکاران در سرخس مسئولیت اجتماعی‌شان را انجام دهند.

400 نفر در سرخس به کرونا مبتلا شدند

رئیس بیمارستان لقمان حکیم سرخس نیز در این جلسه عنوان کرد: سه نفر دیگر از کادر درمان شهرستان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

ابوالفضل کاظمی افزود: در یک ماه گذشته به اندازه پیک اول کرونا فوتی و مبتلا داریم و هر یک نفر به ۸ نفر می‌تواند این ویروس را منتقل کند.

وی اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۱۰۰ نفر نمونه دادند که ۴۰۰ نفر مبتلا شدند؛ چند روز دیگر باید منتظر باشیم تا ۱۰۰ هزار نفر مبتلا شوند؟، متأسفانه دیروز صبح و شب گذشته 2 بیمار دیگر فوت کردند.

رئیس بیمارستان لقمان حکیم سرخس بیان کرد: نسبت به بی‌تجربگی ابتدای کرونا اکنون تجربه موفقی داریم، اما با تجربه موفق در حال ضربه خوردن هستیم.

کاظمی با بیان اینکه باید رسانه‌ها وارد معرکه باشند، گفت: کسی که خبرنگار است باید در میدان جنگ باشد.

وی با اشاره به مشکل دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان، تاکید کرد: متأسفانه زمانی که این بیمارستان طراحی شد، برای اینچنین توان مصرف اکسیژن طراحی نشده است و به اندازه‌ای بار مصرف این دستگاه بالا رفته است که شبانه‌روزی سه بار ماشین می‌فرستیم تا بتوانیم توان آن را نگه داریم، تا آن کسی که التماس اکسیژن می‌کند و لباس شما را می‌گیرد تا احساس خفگی این فرد برطرف شود.

رئیس بیمارستان لقمان حکیم سرخس عنوان کرد: مردم باید واقعیت بیماران کرونایی را ببینند، آن‌گاه باور خطر کرونا را می‌پذیرند که چطور برای یک لحظه نفس کشیدن التماس می‌کنند؛ اگر کار به جایی نبردیم به خاطر این است که یک جای کار می‌لنگد.

تولید روزانه هزار ماسک توسط سپاه سرخس

جانشین فرمانده سپاه سرخس نیز در این جلسه بیان کرد: یک کارگاه در شهر سرخس و یک کارگاه در روستای گنبدلی دوباره کار تولید ماسک ارزان قیمت را شروع کرده‌اند و روزانه یک هزار ماسک تولید می‌کنند، ضمن اینکه ۶ هزار ماسک هم ذخیره داریم.

حسین بابائی افزود: قرارگاه پدافند زیستی محله محور بسیج در روستاهای شهرستان دوباره راه‌اندازی شده و اقداماتش را همچون اسفند و فروردین از سر گرفته است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: