کد خبر: ۵۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
بزرگان قبایل و عشایر شرق سوریه با برگزاری نشستی با عنوان وحدت سوریه در شهر القامشلی بر ضرورت مقاومت مردمی برای بیرون کردن نظامیان اشغالگر آمریکا و ترکیه از خاک سوریه تاکید کردند.

به گزارش آوای نشاط، شیوخ و بزرگان عشایر و قبایل سوریه  در همایش «جمعیت سوریه واحد» در شهر «القامشلی» در استان الحسکه در شمال شرق سوریه امروز بر حمایت خود از ارتش سوریه در برابر تروریسم و اشغالگری آمریکا و ترکیه تاکید کردند و همه فرزندان عشایر و قبایل را به مقاومت در برابر آمریکا و ترکیه در خاک سوریه دعوت کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) بزرگان قبایل سوری در بیانیه‌ای در جریان نشست امروز القامشلی، بر حمایت ثابت خود از رهبری و ارتش سوریه تاکید و مخالفت خود را با همه اشکال تحریم‌های آمریکا علیه ملت سوریه اعلام کردند.

آنها همچنین  تاکید کردند که تحریم‌ها آنها  را از قطب‌نمایشان در پایبندی به اصول ملی حفظ حاکمیت سوریه در زیر پرچم این کشور منحرف نخواهد کرد.

شرکت‌کنندگان در این نشست از عشایر و همه اقشار شهروندان سوری ساکن منطقه الجزیره خواستند برای آزادسازی خاک مقدس سوریه از وجود اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای مقاومت کنند. آنها از مزدوران آمریکا در سوریه هم خواست قبل اینکه فرصت‌ها از دست برود در محاسبات خود تجدید نظر کنند.

در این بیانیه به شبه نظامیان کُرد عضو گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه درباره کشیده شدن به سمت پروژه آمریکا در تحریم ملت و ممانعت از ایجاد راه حل سیاسی و بازسازی در سوریه هشدار داده و تاکید شده است که ائتلاف آمریکایی همه فرزندان سوریه را هدف گرفته و خاک و ثروت‌های راهبردی سوریه را غارت کرده است و اگر این گروه‌های کُرد خارج از صف ملی بایستند در برابر از دست رفتن هر وجب از خاک سوریه مسئولیت تاریخی و اخلاقی دارند.

در این نشست بر مخالفت با ایجاد پایگاه‌های غیرنظامی آمریکایی در سوریه که در راستای چپاول نفت سوریه و گرسنه نگاه داشتن مردم این کشور است، تاکید شد.

آنها ضمن مخالفت با حضور استعمارگرانه آمریکا در سوریه بر ضرورت خروج فوری نظامیان آمریکا و همچنین ترکیه از خاک سوریه تاکید کردند.

در پایان این بیانیه بر اهمیت مقاومت مردمی علیه اشغالگری آمریکا و ترکیه و پاکسازی هر وجب از خاک سوریه تاکید شده و آمده است:« درباره سوریه هم باید فرزندان سوریه با یکدیگر گفت‌وگو کنند تا در نتیجه آن یک گفت‌وگوی ملی جامع برگزار شود».

شرکت کنندگان در این نشست همچنین تلاش‌های روسیه را در کمک به ایجاد امنیت و ثبات در منطقه  و ایجاد گفت‌وگو میان سوری‌ها را ستودند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: