کد خبر: ۵۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
معاون امور تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از تشکیل ۲۰ شرکت تعاونی در قالب سهامی عام خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، محمدجعفر کبیری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه وبینار بین المللی تجربه نگاری الگوهای کسب و کار تعاونی در کشورهای منتخب که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل وزارت کار برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد این که تاکنون چه تعداد شرکت‌های تعاونی سهامی عام تشکیل شده‌اند گفت:‌ تاکنون 20 شرکت تعاونی سهامی عام تشکیل شده‌اند که اولین این شرکت‌ها نیز به نام شرکت بیمه تعاون در سال 93 در فرابورس پذیرفته شد؛ سرمایه اولیه این شرکت هنگام ورود به فرابورس 28 میلیارد تومان بود و اکنون سرمایه‌اش به بیش از 150 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چه زمانی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت وارد بورس می‌شوند، گفت: این امر از اختیارات شورای عالی بورس است که هم تعیین کند سرنوشت شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت چه می‌شود و هم مشخص کند شرکت‌های سرمایه گذاری استانی چه زمانی وارد بورس می‌شوند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: شرکت‌های سرمایه گذاری استانی که از تجمع شرکت‌های تعاونی شهرستانی عدالت تشکیل شده‌اند، باید منتظر باشند که شورای عالی بورس چه زمانی تصمیم می‌گیرد که آنها وارد بورس شوند.

کبیری همچنین در مورد این که 2 میلیون نفر از دارندگان کارت پرس شده سهام عدالت در سامانه سازمان خصوصی‌سازی به عنوان سهامدار عدالت شناخته نمی‌شوند تکلیف آنها چیست، اظهار داشت: باید منتظر باشیم مجلس برای بازماندگان سهام عدالت چه تصمیمی می‌گیرد و سازمان خصوصی‌سازی در این زمینه بررسی می‌کند. البته هنوز بررسی سازمان خصوصی‌سازی نهایی نشده است و در حال بررسی است و با توجه به مصوبه مجلس تکلیف بازماندگان سهام عدالت مشخص می‌شود.

همچنین ناطقی مدیر کل تعاون در مورد این که چه میزان از واگذاری شرکت‌های دولتی به شرکت‌های تعاونی بوده است، افزود: در حال حاضر عدد نمی‌دانم اما سازمان خصوصی‌سازی اطلاع دارد که چه تعداد از واگذاری‌ها به شرکت‌های تعاونی واگذار شده است.

به گزارش فارس، 15 تیر ماه 99 به عنوان روز جهانی تعاون شناخته شده است که امروز وبینار بین المللی تعاون با حضور وزیر تعاون و مشارکت وزرای تعاون کره جنوبی و هند به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس در محل وزارت کار در حال برگزاری است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: