کد خبر: ۵۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۰
در حالی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است تلاش خواهد کرد این رژیم ۱۰۰ سال باقی بماند، تاریخ نگار اسرائیلی معتقد است، ظرف چند سال آینده اعراب پیروز خواهند شد و یهود در اقلیت باقی مانده یا تحت تعقیب قرار گرفته یا کشته می‌شوند و در بهترین حالت به آمریکا و اروپا متواری خواهند شد.

به گزارش آوای نشاط، روزنامه رای الیوم در گزارشی به نقل از شبکه ۱۲ اسرائیل نوشت: "بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هیچ اثر تاریخی باقی نگذاشته است فقط این‌که رکورد بیشترین دوره نخست وزیری را در اسرائیل زده است.

این شبکه اعلام کرد، نتانیاهو از هیچ جنگی پیروز بیرون نیامده و هیچ طرح تخلیه یا اعمال حاکمیتی ارائه نکرده است آن‌طور  که آریل شارون، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۵ کرد و زیر حملات مقاومت فلسطین از نوار غزه عقب نشینی کرد. همچنین ارتش از هیچ منطقه اشغالی عقب‌نشینی نکرده همان کاری که ایهود باراک در سال ۲۰۰۰ انجام داد هنگامی که به ارتش رژیم صهیونیستی دستور داد پس از ۱۸ سال اشغال لبنان و استقرار در جنوب این کشور به داخل اراضی اشغالی بازگردد. علاوه بر این ایهود المرت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در جنگ دوم لبنان در تابستان سال ۲۰۰۶ شکست خورد و در سال ۲۰۰۷ رآکتورهای هسته‌ای سوریه را در دیرالزور منهدم کرد.

در همین راستا، علی معربونی، تحلیلگر و پژوهشگر نظامی گفت، نظرات گروهی از مقامات صهیونیست و کارشناسان آن نشان می‌دهند روش تغییر کرده؛ روشی که همواره تحت تصمیمات مربوط به آغاز جنگ پیش‌دستانه قرار داشت چرا که مقابله کنونی تنها به یک جبهه و مساله محدود نمی‌شود و نتانیاهو در حالی که مشتاق حمله پیش‌دستانه به حزب‌الله و مقاومت فلسطین است همزمان به بقای رژیم صهیونیستی و تداوم آن اطمینانی ندارد و می‌گوید: "تلاش خواهم کرد تا اسرائیل به صدمین سالروز خود برسد اما این کار آسان نیست چراکه تاریخ به ما یاد داده که هیچ دولت ملت یهودی بیش از ۸۰ سال عمر نکرده و آن هم دولت دودمان حشمونیان بوده است".

این تحلیلگر معتقد است، کلام مذکور نتانیاهو در کنار جنبه ایدئولوژیک بازتاب افکار تلمودی است، نتانیاهو در جایی به درگیری و نزاع خدمت می‌کند و نیروهای مقاومت را تحریک می‌کند تا حالت رویارویی ادامه پیدا کرده و شروط لازم برای تحقق غلبه و پیروزی فراهم شود.

بنی موریس، تاریخ نگار اسرائیلی هم سخنان مذکور نتانیاهو را تاکید می‌کند، او به روزنامه هاآرتص گفته بود: "ظرف چند سال اعراب پیروز خواهند شد و یهود در این سرزمین در اقلیت باقی می‌مانند یا تحت تعقیب خواهند بود یا کشته می‌شوند و یهود خوش شانس کسانی هستند که به آمریکا و اروپا متواری شوند".

وی ادامه داد: امروز در دریای مدیترانه و اردن اعراب بیشتر از یهودیان هستند. تمامی این سرزمین یک کشور با اکثریت عرب خواهد بود. اسرائیل همچنان خود را "کشور" یهود می‌خواند اما حکومت ما بر ملت اشغال شده آن هم بدون حقوق وضعیتی نیست که در قرن بیست و یکم و جهان مدرن دوام بیاورد و اگر ملت اشغال شده حقوق خود را به دست آورند "کشور" یهود باقی نخواهد ماند.

درباره اهمیت اظهارات نتانیاهو و موریس باید به سخنان برخی از رهبران رژیم صهیونیستی پرداخت که نشات گرفته از تجاربشان است چراکه اکثر این افراد متصدی پست‌های حساس و مهمی بوده‌اند.

در این خصوص کارمی گیلون، رئیس سابق سازمان شاباک می‌گوید: تداوم سیاست‌های افراطی علیه مسجدالاقصی منجر به جنگ یاجوج و ماجوج علیه ملت یهود خواهد شد و اسرائیل را خراب خواهد کرد. این کلامی است که مئیر داگان، دهمین رئیس موساد به آن اذعان کرده و گفت، احساس می‌کند رویای صهیونیستی در خطر زوال است. رونی دنیل، تحلیلگر نظامی در شبکه ۱۲ اسرائیل می‌گوید: اطمینان ندارد که فرزندانش آینده‌ای در اسرائیل داشته باشند و اسرائیل را دیر یا زود ترک خواهند کرد. رئیس سابق موساد هم می‌گوید: ما در آستانه وقوع یک فاجعه هستیم، تاریکی قبل از پرتگاه است.

اما ژنرال یعقوب عمیدرور، مشاور امنیت ملی نتانیاهو که یک راستگراست به روابط محکمش با آمریکا معروف است درباره مفهوم و فایده حملات پیش‌دستانه که رهبران رژیم صهیونیستی در سر می‌پرورانند نظر مخالفی دارد، رهبران اسرائیلی‌ معتقدند بدون جنگ فراگیر باید دست به حملات سخت زد. در حالی‌که او می‌گوید: رهبری دولت عبری زبان دو خطای راهبردی بزرگ مرتکب شده و به حزب‌الله اجازه داده نه تنها به یک قدرت بازدارنده بلکه به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شود. خطای نخست اینکه حزب‌الله را رها کرد که پس از خروج ارتش رژیم صهیونیستی از لبنان در سال ۲۰۰۰ رشد کند و خطای دوم این‌که بر اجرای کامل محتوای قطعنامه  ۱۷۰۱ پافشاری نکرد. اکنون قدرت حزب‌الله به درجه بسیار خطرناکی رسیده است و ما اگر به این حزب اجازه دهیم این همه موشک و خمپاره‌های نقطه زن داشته باشد بهای بسیار زیادی خواهیم پرداخت چرا که ما "کشوری" کوچک هستیم و مزایای بسیار کمی داریم به همین دلیل نمی‌توانیم این اشتباه را مرتکب شویم. ما در لحظه سرنوشت ساز قرار داریم و باید آمادگی تحمل هزینه حملات پیش‌گیرانه را داشته باشیم اگر که روشن شود حزب‌الله پتانسیل‌های نوینی در اختیار دارد که در گذشته نداشته است و می‌تواند یک تحول ریشه‌ای در موازنه قدرت ایجاد کند. اگر حزب‌الله پتانسیل‌های فوق‌العاده داشته باشد وارد درگیری‌های تعیین کننده خواهیم شد و نباید اجازه دهیم تحت هیچ شرایطی این اتفاق رخ دهد".

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: