کد خبر: ۵۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
وزارت دفاع دولت وفاق ملی لیبی از حمله هوایی کشورهای حامی ژنرال خلیفه حفتر به پایگاهی در غرب لیبی خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، وزارت دفاع لیبی در دولت وفاق ملی این کشور گفت که به حملات هوایی شب گذشته در زمان و مکان مناسب پاسخ داده خواهد شد.

به گزارش شبکه فبرایر لیبی، صلاح النمروش، سرپرست وزارت دفاع لیبی امروز یکشنبه از وقوع حمله هوایی ناشناس به پایگاه هوایی «الوطیه» در غرب لیبی، منطقه‌ای که تحت کنترل دولت وفاق است، خبر داد.

او گفت که این حمله از سوی کشورهای خارجی حامی ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی صورت گرفته است و نمروش این حمله را تلاشی بیهوده و از سر ناامیدی دانست و گفت که مهاجمان با این حملات قصد تحت الشعاع قرار دادن دستاوردهای ارتش تحت امر دولت وفاق داشتند.

هنوز عامل این حملات مشخص نیست ولی به احتمال زیاد، همانند گذشته مصر و یا یک کشور اروپایی پشت قضیه این حملات است. مصر پیش از این اقدام به انجام حملات هوایی به نفع نیروهای حفتر در شرق لیبی کرده بود.

مصر، امارات، عربستان سعودی و فرانسه و یونان از ژنرال حفتر در برابر دولت وفاق ملی حمایت ‌می‌کنند؛ دولتی که سال ۲۰۱۵ از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و حمایت ترکیه و قطر را دارد.

حمله به فرودگاه هوایی الوطیه که ماه گذشته بعد از درگیری‌های شدید به دست نیروهای دولت وفاق ملی لیبی افتاد، در حالی رخ داده است که وزیر دفاع ترکیه به همراه رئیس ستاد کل ارتش این کشور طی دو روز گذشته در شهر طرابلس، پایتخت لیبی حضور داشتند.

برخی منابع مدعی شدند که حمله به این پایگاه کار نیروی هوایی حفتر بوده و طی آن سامانه‌های دفاع هوایی ساخت ترکیه در این پایگاه منهدم شده است. این پایگاه جزو پایگاه‌های هوایی مهم لیبی و میزبان جنگنده‌های حفتر بود.

انتهای پیام/

 
منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: