کد خبر: ۵۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
سندی مربوط به سال ۲۰۱۷ فاش شده که نشان می‌دهد کودتای رئیس‌جمهور پیشین یمن به دستور ائتلاف متجاوز و همگام با برنامه گسترده امارات علیه یمن بوده است.

به گزارش آوای نشاط، سندی که رسانه‌های یمنی آن را افشا کرده‌اند، نشان می‌دهد کودتای «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور پیشین یمن علیه جنبش انصارالله در اواخر سال ۲۰۱۷ به دستور ائتلاف متجاوز بوده و در راستای برنامه گسترده امارات در یمن انجام شده است.

بر اساس گزارش «الخبر الیمنی»، این سند که تاریخ آن مربوط به ژوئیه ۲۰۱۷ است پیامی از علی عبدالله صالح به «عارف الزوکه» دبیرکل کنگره مردمی یمن است که از وی می‌خواهد به اطلاع اماراتی‌ها برساند با کار با آنها و حمایت از «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) و دیگر گروه‌های مورد حمایت امارات در مقابله با گروه اخوان‌المسلمین (حزب تجمع یمنی اصلاح) موافق است.

علی عبدالله صالح در این پیام مدعی می‌شود که انصارالله امید وی برای نابودی حزب تجمع یمنی اصلاح را ناامید کرده‌اند و وی در راستای ساقط کردن انصارالله کار می‌کند تا حزب کنگره مردمی، حاکم شمال یمن و شورای انتقالی جنوب حاکم جنوب یمن باشد.

وی همچنین استفاده امارات از جزایر یمن و باب‌المندب را قانونی می‌داند و می‌گوید اماراتی‌ها شایسته‌تر از سعودی‌ها در این زمینه هستند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: