کد خبر: ۵۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مدیرعامل پتروشیمی کارون با اشاره به واکنش نیروهای سریع امدادی از مهار نشت گاز کلر در این مجتمع خبر داد.مصدومین گازگرفته پتروشیمی کارون در شرایط پایدار قرار دارند و اکثریت آنها مرخص شدند.

به گزارش آوای نشاط، از بندرماهشهر به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیر ارشد شرایط اضطراری این منطقه،  در خصوص حادثه پتروشیمی کارون گفت: مقارن ساعت 16:45 دقیقه امروز (شنبه 14 تیر ماه 1399) در پتروشیمی کارون، در حین عملیات تخلیه کلر از مخزن ایزوتانک، فلکسیبل جوینت این مخزن دچار پارگی شده و باعث انتشار گاز کلر به بیرون میشود.

سیدامید شهیدی نیا، افزود: پس از این حادثه، بلافاصله اقدامات اولیه  برای بستن ولو و قطع کلر انجام شده اما در این فاصله، به جهت فشار کلری که در مسیر بوده، تعداد 70 نفر از همکاران ما گاز کلر را استنشاق می کنند.

نشت گاز کلر در پتروشیمی کارون مهار شد

وی خاطر نشان کرد: از طریق فراخوان تیمهای عملیاتی و امدادی تمامی مصدومین به به سرعت درمانگاههای منطقه منتقل شدند. تمامی مصدومین در شرایط مطلوب هستند و با مداوای سرپایی وضعیت پایداری پیدا کردند

شهیدی نیا گفت: یکساعت پس از بروز حادثه، اکثر مصدومین مرخص شده و تعداد اندکی از آنها به جهت نیاز به اکسیژن درمانی و ادامه مراقبت، به بیمارستان ماهشهر منتقل شدند که در حال مرخص شدن هستند.

وی در پایان تاکید کرد: علت حادثه در دست بررسی است و بزودی پس از بررسی های فنی، گزارش آن تهیه و برای پیشگیری از حوادث مشابه اقدامات لازم صورت می پذیرد.

به گزارش آوای نشاط، این حادثه در ساعت ۱۶:۴۵ امروز از واحد ۱۱۳ پتروشیمی کارون به دلیل نقص در تجهیزات فلکسیبل نشت گاز کلر رخ داد که با تلاش نیروهای آتش‌نشانی به سرعت و در کمتر از ۳۰ دقیقه مهار شد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: