کد خبر: ۵۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۵
یک رسانه آمریکایی گزارش داده ده‌ها دیپلمات آمریکا به همراه خانواده‌هایشان به دلیل گسترش شیوع کرونا در عربستان سعودی قصد دارند این کشور را ترک کنند.

به گزارش آوای نشاط، ده‌ها نفر از دیپلمات‌های آمریکا در عربستان سعودی قصد دارند طی روزهای آینده همراه با خانواده‌هایشان این کشور را ترک کنند. 

روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» نوشته دیپلمات‌های آمریکایی و خانواده‌هایشان با توجه به شیوع ویروس کرونا شنبه عربستان را ترک خواهند کرد.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته خروج داوطلبانه کارکنان غیرضروری سفارت آمریکا را تأیید کرده بود. منابع آگاه به وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند احتمال می‌رود دیپلمات‌های بیشتری طی هفته‌های آتی خاک عربستان سعودی را ترک کنند. 

عربستان سعودی در مراحل اولیه شیوع کرونا با به کار بستن تدابیر سخت‌گیرانه توانست تا حد زیادی جلوی گسترش این ویروس را بگیرد. با وجود این، عربستان برای احیای اقتصادی که از کاهش بهای نفت هم ضربه خورده ماه گذشته محدودیت‌های اعمال‌شده برای جلوگیری از شیوع کرونا را برداشت. 

شمار موارد ابتلا به کرونا در عربستان روز جمعه به بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر رسید. این رقم دو ماه پیش حدود ۹۰ هزار نفر بود. بیش از ۱۸۰۰ نفر جانشان را از دست داده‌اند.

در هفته‌های گذشته اخباری از آلوده شدن سفارت آمریکا در ریاض به این ویروس مخابره شدهاست. گفته می‌شود دست‌کم ۳۰ نفر از کارکنان این سفارتخانه که اکثر آنها غیرآمریکایی هستند به این بیماری مبتلا شده‌اند. 

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: