کد خبر: ۵۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
امام جمعه شهرضا با اشاره به نامه سرگشاده موسوی خوئینی‌ها به رهبر معظم انقلاب، گفت: اولین هدف آن‌ها سیاه‌نمایی وضعیت مملکت و ایجاد تفرقه بین مردم است.

به گزارش آوای نشاط، از شهرضا، حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با اشاره به ویروس کرونا اظهار داشت: چند ماهی است که ویروس کرونا سبب ایجاد شرایط استثنایی برای دنیا و کشورمان شده است، در ماه‌های اول با همدلی و همراهی مردم و تلاش مسؤولان و مدافعان سلامت و گوش دادن به فرمان رهبر معظم انقلاب، اوضاع مساعد بود.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که در هفته‌های اخیر با سهل‌انگاری در بین مردم وضعیت خوبی رقم نخورده است و افزایش مبتلایان به کرونا را به دنبال داشته است، افزود: حفظ سلامتی بدن جزو واجبات شرعی است، باید با جدی گرفتن قضیه کرونا سلامتی خودمان و جامعه را به خطر نیاندازیم.

وی با تأکید بر این‌که اگر می‌خواهیم در ماه محرم بیرق امام حسین (ع) را داشته باشیم باید زمینه را فراهم کنیم و یکی از زمینه‌های آن کنترل ویروس کرونا است, گفت: هر ساعتی 6 نفر در اثر ابتلا به کرونا در ایران فوت می‌کنند، کرونا تا چند ماه آینده ادامه دارد و شدت آن بیشتر می‌شود، همه مسوؤل هستیم رهبر معظم انقلاب نیز در دفترشان ماسک می‌زنند و در این راستا تذکر به مسؤولان داده‌اند.

جلسات ترحیم و عروسی نباید برگزار شود

صالح با بیان این‌که مسؤولان دغدغه دارند و پرستاران چندین ماه است که زحمت می‌کشند و مردم با رعایت نکردن موارد بهداشتی زحمات آن‌ها را هدر می‌دهند، بیان کرد: جلسات ترحیم نباید برگزار شود، غرض از ترحیم تسلیت گفتن به بازماندگان است که به صورت تلفنی می‌توان این کار را انجام داد، هیچ روایتی برای برگزاری مراسم ترحیم، هفته و چهلم و سال نداریم.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که مجالس عقد و عروسی خوب است اما در این وضعیت که جان و سلامتی مردم در خطر است، باید مراعات کنیم، تصریح کرد: مردم در مجالس پر جمیعت شرکت نکنند، از مسؤولان شهرستان شهرضا می‌خواهیم در مسائل شهری هر چیزی که سبب ازدحام می‌شود را با آن برخورد کنند.

وی اضافه کرد: بعضی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مراسم قرعه‌کشی برگزار می‌کنند و در ساعت مشخصی جمعیت بسیاری تجمع می‌کنند، آن‌ها حق قرعه‌کشی ندارند، مسؤولان جلوی آن‌ها را بگیرند، این کارها بیماری را افزایش می‌دهد.

گرانی‌های افسار گسیخته ساعت به ساعت بر مردم وارد می‌شود

صالح در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که در ماه‌ها و هفته‌های اخیر فشارهای اقتصادی بر مردم دوچندان شده و گرانی‌های افسار گسیخته ساعت به ساعت بر مردم وارد می‌شود، گفت: در این زمان برخی از جریانات سیاسی و عناصر فرصت‌طلب سوءاستفاده می‌کنند و می‌خواهند اهداف خود را در این فرصت‌ها پیاده کنند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به تحلیل‌ها، نامه‌نگاری‌ها و نامه‌های سرگشاده بعضی از افرادی معلوم‌الحال، افزود: بعضی از این افراد معلوم‌الحال امروز باید پشت میز محاکمه بنشینند و جوابگو باشند که در طول این چند سال که مسؤولیت داشتند، برای مردم چه کردند، همین افراد امروز مدعی شدند و نامه‌نگاری می‌کنند.

وی با بیان این‌که این افراد در نامه نگاری اهدافی دارند، عنوان کرد: اولین هدف آن‌ها سیاه‌نمایی وضعیت مملکت است، هدف‌شان این است که بین مردم تفرقه ایجاد کنند و مردم را مقابل حاکمیت و رهبری قرار دهند و این فرایند تا زمان انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد.

صالح با بیان این‌که آن‌ها می‌خواهند مردم را به خیابان‌ها بیاورند و فتنه‌هایی که در سال‌های 88، 96 و 98 به وجود آوردند را دنبال کنند، گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم هشدار داده بودند که جوانان مواظب این تحلیل‌ها و نوشته‌ها باشید.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که این افراد به نتیجه‎ای نمی‌رسند، افزود: یکی دیگر از اهداف آن‌ها این است که مردم در انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده شرکت نکنند و مردم نسبت به انتخابات بی‌تفاوت شوند.

رهبر معظم انقلاب بیش از همه دغدغه معیشت مردم را دارند

وی با تأکید بر این‌که مهم‌ترین هدف‌شان نشانه گرفتن رهبری است و در نامه‌هایشان به گونه‌ای وانمود می‌کنند که مشکلات اقتصادی مملکت علاج‌اش به دست رهبر معظم انقلاب است، بیان کرد: مسائل اقتصادی دست رهبر معظم انقلاب نیست؛ ایشان بیش از همه دغدغه معیشت مردم را دارند و 13 سال است که نامگذاری سال را با عنوان مسائل اقتصادی نامگذاری می‌کنند.

صالح با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب تأکید می‌کنند که مسائل اقتصادی و معیشت مردم اولین اولویت است، افزود: کار دست مجلس و دولت است، چندین دولت و مجلس آمده رفته و نتوانسته موضوع اقتصاد را حل کند و می‌خواهند به مردم بفهمانند که تنها راه نجات کشور ارتباط با آمریکا است و به دنبال ارتباط و مذاکره با آمریکا هستند.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب ارتباط با آمریکا را اجازه نخواهند داد، بیان کرد: آن‌ها افرادی هستند که به هر دلیل می‌خواهند آمریکا را بر این ملت مسلط کنند و راه نفوذ آمریکا را فراهم کنند.

وی با بیان این‌که آن‌ها می‌خواهند شکست در برجام با این همه هزینه را مردم فراموش کنند و از پاسخگویی فرار کنند و مردم نسبت به عملکرد آن‌ها غافل شوند، گفت: مردم در تشییع جنازه سردار سلیمانی دنیا را به تعجب وا داشتند، این گروه‌ها از مردم سیلی خوردند و امروز می‌خواهند با تضعیف رهبر معظم انقلاب آن سیلی خورده را، انتقام بگیرند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: