کد خبر: ۵۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
ائمه جمعه شهرهای فارس با تاکید بر قاطعیت قوه قضائیه در مبارزه با فساد بیان داشتند: نتیجه‌ قوه‌ قضائیه‌ سالم، برخورد سریع و صحیح با مفسدین اقتصادی بوده که ثمره‌ آن بهبود اوضاع معیشتی مردم هست.

به گزارش آوای نشاط، از شیراز، ائمه جمعه شهرهای فارس با تاکید بر قاطعیت قوه قضائیه در مبارزه با فساد بیان داشتند: نتیجه‌ قوه‌ قضائیه‌ سالم، برخورد سریع و صحیح با مفسدین اقتصادی بوده که ثمره‌ آن بهبود اوضاع معیشتی مردم هست.

امام‌جمعه شهر صدرا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مطالبات امام خامنه‌ای در همایش سراسر قوه قضائیه با تصریح بر قاطعیت در مبارزه با فساد اظهار داشت: فساد مالی و اقتصادی مانند ویروس کرونا بسیار خطرناک و به‌شدت واگیردار و مُسری است که تنها راه مقابله با ویروس فساد، قطع دست مفسد است.

وظیفه قوه قضائیه برخورد متوازن با همه اَشکال و ابعاد فساد در همه‌جا است

حجت‌الاسلام حسین نژادیان گفت: وظیفه قوه قضائیه برخورد متوازن با همه اَشکال و ابعاد فساد در همه‌جا است، نباید به افراد بی‌گناه تعدّی و ظلمی واقع شود. یکی از اقدامات خوب قوه قضائیه و مبارزه با فساد، حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی است.

نشانی دادن غلط برای ادامه روند مذاکره و سازش با قاتل سردار مقاومت

وی بااشاره به نشانی دادن غلط برای ادامه روند مذاکره و سازش تصریح کرد: عده‌ای با نوشتن و انجام مصاحبه‌هایی، قصد موج‌سواری بر نارضایتی مردم از وضع موجود را دارند و با هدف کاهش مشارکت مردم در انتخابات آینده ریاست جمهوری و عادی‌سازی مذاکره با شیطان بزرگ و قاتل سردار مقاومت، می‌خواهند با مغالطه کاری، سمت‌وسوی اعتراضات مردم را به سمت رهبری معظم نظام اسلامی سوق دهند؛ درصورتی‌که همه می‌دانند که تورم، نقدینگی، بیکاری و کاهش تولید، محصول سیاست‌گذاری و اجراهای ضعیف و غلط مجریان و ناظران است؛ و گره‌گشایی به دست نمایندگان مجلس و دولت‌ها است.

امام‌جمعه شهر صدرا بیان داشت: رهبر معظم انقلاب که طی سال‌های گذشته مرتب تذکرات لازم را داده‌اند. این‌گونه اقدامات باعث فرعی سازی مشکلات کشور می‌شود، موضوع اصلی کنونی کشور حل مشکلات معیشتی و اقتصادی است.

تحول در قوه‌ قضائیه صرف برخورد با چند رشوه‌گیر خرد و کلان  نیست

امام‌جمعه‌ کام‌فیروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه‌ی کام‌فیروز با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحول در قوه‌ قضاییه اظهار داشت: تحولی که در اینجا مدنظر است، صرف برخورد با چند رشوه‌گیر خرد و کلان حتی امثال طبری نیست، گرچه این‌ها همگی خوب است.

حجت‌الاسلام تقی‌‌زاده افزود: مراد از تحولی که باید از قوه قضاییه شروع شود و باید به دیگر قوا و تمام دستگاه‌ها تسری یابد، آن است که سیستم اداری‌، اجرایی، قضایی و تقنینی کشور، زیرساخت‌های آن به نحوی تنظیم شود و تغییر یابد که دیگر امثال طبری‌ها، زنجانی‌ها و خاوری‌ها نه از آن زاییده شود و نه در دامان آن پرورش یابد.

وی بیان داشت: نتیجه‌ قوه‌ قضاییه‌ سالم، برخورد سریع و صحیح با مفسدین اقتصادی بوده که ثمره‌ آن بهبود اوضاع معیشتی مردم هست، از رو تحول بنیادین در قوه‌ی قضاییه می‌تواند زمینه‌ساز برطرف شدن مشکلات اقتصادی مردم باشد.

تقویت اعتماد مردمی و عمومی با بهبود وضعیت معیشتی

وی همچنین با خطاب قرار دادن مسؤولان، گفت: آنچه به مسئولیت و ریاست همه مسئولین اعتبار می‌دهد، اعتماد مردم است؛ لذا همه باید تلاش کنند تا با تقویت قدرت خرید مردم، بهبود وضعیت معیشتی و همچنین بالا بردن ارزش پول مملکت، بجای اینکه سرمایه اصلی این نظام یعنی اعتماد مردمی و عمومی خدشه‌دار شود، روزبه‌روز بر اعتماد مردم به مدیران و مسئولین نظام بیفزایند.

امام‌جمعه موقت رستم در خطبه‌های این هفته رستم بااشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب از ابلاغیه رئیس دستگاه قضا مبنی بر اینکه برخی بانک‌ها حق مصادره اموال مردم و تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند، چون برخی از بانک‌ها کارخانه را مصادره می‌کنند و درنتیجه کارگران را اخراج و قطعات کارخانه را برای فروش می‌گذارند، گفت: یک نمونه کارخانه قند ممسنی بود که بسیار مردم تهیدست و فقیر از این کارخانه بهره می‌بردند و نان می‌خوردند.

حجت‌الاسلام هاشمی اظهار داشت: قریب هزار کارگر زندگی‌شان با این کارخانه قند بود و می‌توانستند این کارخانه را سرپا نگه‌دارند و اشتغال‌زایی و اقتصاد را در این شهرستان بهبود ببخشند ولی کسی را به‌عنوان رئیس آن فرستادند که سال گذشته قریب به ۴۵ پرونده به دادگاه آورد، بعد گزارش دادند که این رئیس جدید اساسی‌های کارخانه را می‌فروشد. خوشبختانه دادستان وقت رئیس کارخانه قند را بازداشت کرد و از این اقدام جلوگیری کرد.

وی گفت: اما توقع ما از مسئولین چه مسئولین شهرستان و چه مسئولین استانی این است که به وضعیت این کارخانه رسیدگی کنند.

دولتمردان نباید در برخورد با مشکلات معیشتی و اقتصادی اهمال کنند

امام‌جمعه بیضا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: تلاش جهادی و انقلابی برای تولید داخلی و ملی وظیفه و تکلیف همه مسؤولین و مردم در نظام جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام مراد درویشی با بیان اینکه دولتمردان نباید در برخورد با مشکلات معیشتی و اقتصادی اهمال کنند، گفت: احتکار، گران‌فروشی، نبود نظارت و بی‌توجهی مسؤولین به این امور و فشار به قشر ضعیف، از مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه است که نیاز به تلاش دولتمردان و همکاری جدی خیرین و مردم دارد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحول در قوه قضائیه، گفت: در اسرع وقت به تظلمات رسیدگی و مقابله با مفسدین شدت یابد.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: