کد خبر: ۵۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
فرمانده نیروی هوافضای روسیه اعلام کرد که این کشور در نظر دارد تا سال ۲۰۲۴ یک سامانه فضایی هشداردهنده درباره حملات موشکی در فضا مستقر و عملیاتی کند.

به گزارش آوای نشاط، «سرگئی سوروویکین» فرمانده نیروی هوافضای روسیه در مصاحبه با روزنامه رسمی ارتش این کشور خبر داد، روسیه تا سال ۲۰۲۴ یک سامانه فضایی هشداردهنده درباره حملات موشکی مستقر و عملیاتی می‌کند.

به نوشته اسپوتنیک، وی در مصاحبه با «کراسنایا زوِزدا» ضمن اعلام این خبر گفت: «به عنوان ساخت بخشی از یک سیستم یکپارچه، (روسیه) تا سال ۲۰۲۴ قرار است استقرار فضاپیما در مدار را مستقر می‌کند».

به گفته «سرگئی سوروویکین»، این سامانه فضایی یکپارچه نقشی کلیدی در زمینه سامانه هشداردهنده در قبال حملات موشکی ایفا خواهد کرد.

او خبر داد، روسیه تا سال ۲۰۲۲ کار مجهز کردن سیستم هشدار در برابر حملات موشکی به آخرین نسل رادارها را به اتمام می‌رساند.

سوروویکین در مصاحبه با روزنامه رسمی ارتش، از برنامه مسکو ارسال دو ماهواره مخابراتی و اطلاعاتی جدید ارتش این کشور به فضا در سال‌‍‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ خبر داد.

بنا بر اعلام فرمانده نیروهای هوافضای روسیه، در شرق دور، منطقه لنینگراد و دیگر مناطق این کشور سامانه‌های راداری تازه و هشداردهنده در برابر حملات موشکی ساخته خواهد شد.

خبرهای این مقام روس درباره تدارکات فضایی مسکو در حالی مطرح شده که ماه گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور با امضای یک سند راهبردی، استقرار سلاح‌های ضد موشکی و تهاجمی در فضا را یکی از تهدیدهای اصلی علیه روسیه خواند.

پیشتر خبرگزاری ریانووستی گزارش داد این سند که در آن سیاست‌های روسیه در زمینه بازدارندگی هسته‌ای تشریح شده در بحبوحه تنش‌های میان روسیه و آمریکا بر سر پیمان «استارت جدید» منتشر شد.  این پیمان که در هشتم آوریل ۲۰۱۰ بین آمریکا و روسیه منعقد شد، در فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود.

مقام‌های روسیه شامل وزارت خارجه این کشور به دنبال تحرکات نظامی آمریکا و برنامه آن برای استقرار جنگ افزار در فضا هشدار داده‌اند که چینن اقداماتی ضربه جبران ناپذیری به توازن امنیتی کنونی در فضا خواهد زد.

رئیس‌جمهور آمریکا  ۲۸ خردادماه ۹۷ دستور تشکیل نیروی فضایی به عنوان یکی از شاخه‌های نیروی مسلح آمریکا را داد. نیروی فضایی که اخیرا بودجه‌ای ۱۵ میلیارد دلاری را خواستار شده است، در کنار ارتش، نیروی هوایی، نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و گارد ساحلی، ششمین شاخه نیروهای مسلح آمریکا است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: