کد خبر: ۵۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
یک استاد برجسته حقوق در لندن از مقام‌ای ارشد رژیم صهیونیستی و آمریکا به دلیل ارتکاب جنایت‌های جنگی علیه مردم فلسطین شکایت کرده است.

به گزارش آوای نشاط، یک استاد برجسته حقوق با ارائه درخواستی به «دیوان کیفری بین‌المللی» خواستار تحقیق درباره نقش مقام‌های ارشد آمریکایی و صهیونیستی در ارتکاب جنایت‌های جنگی علیه مردم فلسطین شده است. 

پایگاه آمریکایی «کامن‌دریمز» نوشته «ویلیام شاباس»، استاد حقوق بین‌الملل در دانشگاه «میدلسکس» لندن دادخواستی را تحویل دفتر دادستان دیوان کیفری داده و خواستار تحقیق درباره معماران طرح موسوم به «معامله قرن» شده است. 

در این دادخواست که از طرف چهار فلسطینی که مستقیماْ از این طرح آسیب می‌بینند تنظیم شده از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا و «جارد کوشنر»، داماد و مشاور ترامپ نام برده شده است. 

سران فلسطین و مردم این کشور مستقیماْ با طرح موسوم به «معامله قرن» مخالفت کرده‌اند. «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی از آن به عنوان «سیلی قرن» یاد کرده است. 

شاباس در یک نشست مطبوعاتی مجازی برای اعلام این دداخواست گفت: «تهدید اسرائیل به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری طبق مفاد اساسنامه رم جنایت بین‌المللی به حساب می‌آید.»

رژیم صهیونیستی بعد از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم توسط آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، با حمایت‌های دولت ترامپ قصد دارد ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند.

مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند. تشکیلات خودگردان چندی پیش اعلام کرد که همکاری امنیتی و اطلاعاتی با تل‌آویو و واشنگتن را به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: