کد خبر: ۵۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
گروهی از پژوهشگران مشغول در دانشگاه استنفورد، نوع فوق‌العاده سریعی از انسولین را ابداع کرده‌اند که می‌تواند دست کم دو برابر سریع‌تر از گزینه‌های تجاری کنونی عمل کند.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از وبسایت دانشگاه استنفورد، گروهی از پژوهشگران مشغول در دانشگاه استنفورد، نوع فوق‌العاده سریعی از انسولین را ابداع کرده‌اند که می‌تواند دست کم دو برابر سریع‌تر از گزینه‌های تجاری کنونی عمل کند.

محققان دانشگاه استنفورد در حال ایجاد یک فرمول جدید انسولین هستند که تقریبا بلافاصله پس از تزریق شروع به کار می‌کند؛ به طور بالقوه چهار برابر سریع‌تر از فرمولاسیون‌های انسولین تجاری عمل می‌کند.

محققان در فرمولاسیون جدید انسولین با عملکرد بسیار جدید، از یک پلیمر برای تثبیت فرم انسولین استفاده می‌کنند که به سرعت در جریان خون جذب می‌شود. بدون پلیمر، این انسولین برای استفاده عملی بیش از حد ناپایدار است. 

محققان روی انسولین به اصطلاح مونومر تمرکز کردند که یک ساختار مولکولی دارد که طبق تئوری باید به آن اجازه دهد سریع‌تر از سایر اشکال انسولین عمل کند. نتیجه این است که انسولین مونومر برای استفاده عملی بیش از حد ناپایدار است. بنابراین ، برای تحقق پتانسیل فوق سریع این انسولین، محققان از پلیمر استفاده کردند تا ثبات آن را افزایش دهند.

محققان با کمک هزینه‌ای از مرکز تحقیقات دیابت و پژوهشکده تحقیقات بهداشتی استنفورد، توانستند فرمول جدید انسولین مونومر خود را در  پیشرفته‌ترین مدل حیوانات ارزیابی کنند و دریافتند که انسولین آنها با موفقیت بر روی حیوانات نتیجه داده و حالا قرار است این نمونه به مرحله آزمایش بالینی برسد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: