کد خبر: ۵۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
محل شهادت ۲۹۰ مسافر پرواز ۶۵۵ ایران ایر در سال ۶۷ با حضور خانواده شهدا بر فراز عرشه ناو شهید ناظری گلباران شد.

به گزارش آوای نشاط، از بندرعباس، صبح امروز محل شهادت ۲۹۰ مسافر پرواز ۶۵۵ ایران ایر که در ۱۲ تیر ۶۷ مورد اصابت دو موشک ناو وینسنس قرار گرفت، با حضور خانواده شهدا بر فراز عرشه ناو شهید ناظری نیروی دریایی سپاه و با مشایعت شناورهای نظامی و مردمی، گلباران شد.

سردار غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در این مراسم با اشاره به عجز آمریکایی‌ها در برابر فرزندان ملت ایران در خلیج فارس سبب شکل‌گیری این جنایت شد ولی خون این شهدا، برگ سیاهی به سیاهه‌های خودشان در اذهان ملت ایران اضافه کردند.

وی شعار حقوق بشر آمریکایی را ننگ‌آورترین شعار تاریخ خواند و بیان داشت: اهدای مدال افتخار به راجرز جنایتکار نشانه رسوایی دیگری است که عملکرد وقیحانه آنان را تشدید کرد.

این فرمانده نظامی کشورمان با مضحک‌خواندن رفتار آمریکایی‌ها در اشتباه جلوه دادن این اقدام  تصریح کرد: اهدای مدال به آن فرمانده خونخوار افتضاح دیگری بود و ما ملت ایران هیچ‌گاه این جنایت را فراموش نخواهیم کرد.

سردار غلامشاهی با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم گلباران امسال، از خانواده‌های مکرم شهدای این پرواز که بدلیل محدودیت‌های امسال، شمار کمتری از آنان توانستند در این مراسم حضور یافتند، قدردانی کرد و گفت: راه شهدا با قدرت ادامه دارد و هیچ چیز مانع از بزرگداشت مقام شهدا بخصوص شهدای این جنایت آمریکایی‌ها در خلیج فارس نخواهد شد.

به گزارش فارس، در ۱۲ تیر ۶۷ ناو وینسنس آمریکا در اقدامی جنون‌آمیز به سوی هواپیمای مسافربری پرواز شماره ۶۵۵ ایران ایر که از بندرعباس راهی دوبی بود، آتش گشود و با شلیک دو موشک موجب شهادت ۲۹۰ مسافر بی‌گناهی شد که نیمی از آنان زنان و کودکان بودند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: