کد خبر: ۵۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
نماینده تاکستان :
قزوین-نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با داشتن ۱۲ هزار و ۵۶۰ سرفصل قانونی به کارخانه قانون سازی تبدیل شده ایم و حدود ۲۵۰۰ مورد از قوانین باید حذف شود.

به گزارش آوای نشاط، جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین عصر چهارشنبه با حضور زالی دبیر کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، جمالی پور استاندار، لطف الله سیاهکلی، فاطمه محمد بیگی و رجب رحمانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد

رجب رحمانی در این جلسه اظهارداشت: معطل کردن صنعتگران در گمرک و ترانزیت، واردات و صادرات  از مشکلات صنعت است و در الین میان بانکها نیز چالش های زیادی ایجاد کرده اند.

رحمانی بیان کرد: ۱۲ هزار و ۵۶۰ سرفصل قانونی داریم و در واقع به کارخانه قانون سازی تبدیل شده ایم و حدود  ۲۵۰۰ مورد از قوانین باید حذف شود.

وی گفت: دریافت مجوزها در برخی کشورها در سه روز و در ایران ۱۶ روز است که باید این روند هم اصلاح شود.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی استان موافقت شده و در مجمع تشخیص  مصلحت نظام است که از میان ۱۱ نقطه یک مورد در قزوین است و باید همه کمک کنیم تا با آن موافقت شود.  

رحمانی اظهارداشت: دراین مجلس اقتصاد و فرهنگ پیگیری خواهد شد.  

حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: بانکها مقررات خاصی دارند اما انتظار می رود همراهی با تولید کنندگان بیشتر شود.

وی اضافه کرد: هر جا که احساس کنیم که صنعتگر دنبال کار و تولید است حمایت می کنیم و از روسای بانکها هم انتظار داریم با تولیدکننده همراه شوند.

دادگستری استان قزوین یادآورشد: اجازه نمی دهیم هیچ واحدی تعطیل شود و هیج دستگاه خدماتی نباید برای بدهی از تولید  جلوگیری کند.

قدرتی یادآورشد: در استان با همه وجود از تعطیل شدن کارخانه ها ممانعت می کنیم و در این میان باید ادارات هم به حقشان برسند.  

محمد قاسمی دادستان قزوین هم گفت: هر چند امسال به نام سال جهش تولید نامگذاری شده اما اما ابزارهایش فراهم نیست.

وی افزود: مقررات بانکی یک مانع است که اصلاحیه آن به مجلس رفته و باید عملی شود.

قاسمی تصریح کرد: خیلی از مشکلات راهکار قانونی دارد و اگر واحدی کار نکند حق بانک هم هدر می رود لذا بانک  هم تا حدی حق دارد اما باید نظارتی در کار رصورت گیرد.

فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی هم برخورد با مافیای فولاد و همراهی با تولیدکنندگان را خواستار شد.

انتهای پیام/

 

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: