کد خبر: ۵۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
دانشمندان موسسه ویروس شناسی ووهان درحال توسعه یک واکسن جدید علیه بیماری هاری برای انسان هستند.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از شینهوا، طبق یک مطالعه جدید که در ژورنال EBioMedicine منتشر شده است، واکسن جدید هاری  برای انسان به مرحله آزمایش بالینی رسیده است.

این کاندید واکسن توسط دانشمندان موسسه ویروس شناسی ووهان تحت آکادمی علوم چین و دانشگاه کشاورزی Huazhong مستقر در ووهان آزمایش و بررسی شد.

واکسن هاری واکسنی است که برای کنترل و درمان بیماری هاری به کار گرفته می‌شود. دو گونه واکسن هاری برای انسان و جانوران وجود دارند که هردو برای جلوگیری از ابتلا یا بعد از گاز گرفتگی توسط سگ یا خفاشی که مبتلا به بیماری هاری باشد، بی خطر و مؤثر هستند،و هیچ خطری برای انسان ندارد.

این تیم تحقیقاتی از طریق جایگزینی کل پروتئین‌های ساختاری ویروس آنسفالیت (VEEV) به واکسن جدید هاری دست یافته است.

طبق گفته دانشمندان، «VEEV» به عنوان وکتور واکسن برای بسیاری از بیماری‌های عفونی مورد استفاده قرار گرفته است.

ژانگ بو، محقق اصلی این پژوهش گفت: ثابت شد که نامزد واکسن در مدل موش ایمن و مؤثر است؛ براساس این مطالعه، این ماده می‌تواند پاسخ ایمنی را با دوز نسبتاً کم و در عین حال باعث التهاب بسیار ضعیف‌تر و عوارض جانبی کمتری در مقایسه با واکسن‌های هاری حاصل کند.

چین در سالهای اخیر تلاش‌های زیادی در زمینه پیشگیری از بیماری هاری کرده است. این کشور براساس برنامه اقدام ملی صادر شده توسط مقامات کشاورزی در سال ۲۰۱۷ ، اهداف خود را برای تکمیل برنامه ثبت نام در سراسر کشور در زمینه واکسیناسیون سگ‌ها و دستیابی به حداقل ۹۰ درصد پوشش واکسیناسیون برای سگ‌های ثبت شده محقق کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: