کد خبر: ۵۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
حجت‌الاسلام حسین انصاریان گفت: شخصی برای طرح یک مسئله نزد امام رضا (ع) در مرو رفت، سؤال را پرسید و امام پاسخ داد، از ایشان اجازه مرخصی خاست اما فرمودند نه، من دلم می‌خواهد امشب خانه من بمانی. اگر شیعه از پیش ما برود، غربت می‌کشیم.

به گزارش آوای نشاط، حجت‌الاسلام حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و سخنران مذهبی طی سخنانی اظهار داشت: در روایت داریم که اسماعیل می‌گوید: برای رفع یک مسئله‌ای به در خانه امام رضا (ع) در مرو آمدم، در زدم، دیدم خود ایشان در را باز کردند. او به حضرت فرمود: من مسئله‌ای دارم از شما بپرسم و بروم و ایشان فرمودند: جلوی در نمی‌شود به داخل بیا.

وی افزود: اسماعیل می‌گوید: به داخل خانه رفتم، مسئله را پرسیدم و امام پاسخ داد، از ایشان اجازه مرخصی خاستم امام فرمودند: نه، من دلم می‌خواهد امشب خانه من بمانی. یعنی دل امام برای شیعیان مؤمن تنگ می‌شود، ایشان فرمودند: اگر شیعه از پیش ما برود، غربت می‌کشیم و تنها می‌شویم.

انصاریان با اشاره به اینکه شام آوردند اما در یک ظرف تصریح کرد: امام رضا (ع) خطاب به اسماعیل فرمودند: دوست دارم هم کاسه من باشی. بعد از شام امام خادم را صدا کرد و فرمود: من از مدینه که به مرو آمدم یک تشک، یک بالشت و یک روانداز مخصوص برای خودم آورده‌ام، آن را امشب برای اسماعیل پهن کن.

این سخنران مذهبی افزود: اسماعیل می‌گوید: به رختخواب رفتم و یکباره به ذهنم رسید چه احترامی امام رضا (ع) به من کردند که حضرت در اتاق را باز کرد و فرمود: مواظب باش که مغرور نشوی، شیعه ما غرور ندارد و می‌داند هرچه دارد از خدا دارد.

وی ادامه داد: شیعه می‌داند اگر نماز می‌خواند، به مشهد برای زیارت امام رضا می‌رود، اگر روضه می رود و ... همه از توفیق خداوند است لذا نباید به خودمان بنازیم.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: