کد خبر: ۵۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۹
هادی العامری:
رئیس ائتلاف «الفتح» عراق ضمن حمله شدید به مسؤولان دولتی به خاطر عدم اخراج نیروهای خارجی از این کشور، گفت از مطالبه خود برای اخراج این نیروها دست برنخواهند داشت.

به گزارش آوای نشاط، «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» عراق بار دیگر بر اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از خاک این کشور تأکید کرد.

العامری به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب 1920 عراق که علیه استعمار انگلیس صورت گرفت، تصریح کرد، انقلاب 1920 فریاد رسای ملت عراق علیه اشغالگری انگلیس بود و نشان داد که این ملت، مشتاق حاکمیت و زندگی شرافتمندانه است و هر گونه اشغالگری را رد می‌کند.

شبکه خبری «النجباء» به نقل از رئیس ائتلاف الفتح گزارش داد، انقلاب 1920 از جمله مهمترین دوران عراق است که باید از آن درس عبرت گرفت و «همچنان عامل اصلی تحقق حاکمیت ملی، دفاع از مسائل امت اسلامی و سرنوشت ملت عراق است».

وی ابراز امیدواری کرد که ملت کنونی عراق مانند «اجداد خود، عاشق شهادت در راه زندگی آزاد و شرافتمندانه باشند... و اینکه موضع ملی در رد حضور هر گونه نیروی خارجی در خاک پاک ما یکپارچه باشد و حاکمیت ملی محقق شود».

العامری با تأکید بر اینکه باید از انقلاب 1920 درس گرفت و در اخراج نیروهای خارجی از عراق شتاب کرد، خاطر نشان کرد: «به کسانی که به دروغ بر  اقتدار حکومت اشک می‌ریزند می‌گوییم که از چه اقتداری سخن می‌گویند؟ در حالی که نیروهای خارجی در کشور جولان می‌دهند و حریم هوایی به صورت کامل نقض می‌شود».

این مسئول عراقی ادامه داد: «جنگنده‌های آمریکایی و اسرائیلی در آسمان بغداد جولان می‌دهند و فرزندان غیور عراق را هدف قرار می‌دهند، به شهادت می‌رسانند و زخمی می‌کنند. در صدر این افراد، فرماندهان پیروزی در برابر تروریسم داعشی یعنی دو شهید بزرگوار حاج [قاسم] سلیمانی و [ابو مهدی] المهندس قرار دارند».

وی در پایان خاطر نشان کرد: «ما کسانی هستیم که برای بازگرداندن قدرت حکومت و حفظ نهادهای آن، هزاران شهید دادیم و همچنان می‌دهیم. خون ما خشک نشده است و نمی‌پذیریم آن را فدای منافع و مطامع کنند. از مطالبه خود برای خروج همه نیروهای خارجی از عراق عقب‌نشینی نخواهیم کرد».

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: