کد خبر: ۵۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
عناصر تروریستی وابسته به امارات با همکاری ائتلاف سعودی، ۲۸۰ میلیارد ریال یمن را به سرقت برده و به مقر این ائتلاف در شهر «مکلا» انتقال دادند.

به گزارش آوای نشاط، منابع آگاه از سرقت مبالغ زیادی از ریال یمن از بانک مرکزی این کشور توسط عناصر تروریستی وابسته به امارات عربی متحده در شرق یمن خبر دادند.

منابع امنیتی حاضر در شهر «مکلا» -مرکز استان حضرموت- به پایگاه خبری «ارم نیوز» گفتند که یگانهای وابسته به نیروهای موسوم به «النخبه الحضرمیه» (نیروهای رنجر حضرموت) که وابسته به امارات هستند، اوایل هفته جاری کانتینرهایی به این شهر فرستادند.

این منابع تأکید کردند که نیروی هوایی ائتلاف سعودی نیز مسئولیت حمایت هوایی از این کانتینرها را بر عهده داشته است تا سالم به مقر نیروهای ائتلاف سعودی در فرودگاه «الریان» شهر مکلا برسند.

ارم نیوز گزارش داد، مبالغ مالی که توسط این کانتینرها به مقر ائتلاف سعودی رسیده، حدود 280 میلیارد ریال یمن است و «همین مسئله باعث شده است که مردم یمن، نگران سقوط هر چه بیشتر ارزش ریال یمن در برابر ارزهای خارجی باشند».

به گزارش این پایگاه، این در حالی است که مسئولان دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن چندین میلیارد ریال یمن چاپ کرده ولی هیچ پشتوانه‌ای برای آن در نظر نگرفتند.

نیروهای النخبه الحضرمیه سربازان و عناصر مسلح بومی حضرموت هستند که افسران امنیتی امارات، مسئول آموزش آنها هستند. این نیروها از حمایت لجستیک آمریکا برخوردار هستند.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد، عربستان سعودی معمولا سلاح این نیروها را تأمین می‌کند، ولی عملا تحت فرماندهی امارات قرار دارند.

به گزارش این شبکه، با وجود اینکه این نیروها در ابتدا به بهانه مبارزه با گروه تروریستی القاعده تشکیل شدند، ولی طولی نکشید که این نیروها با دستور امارات به گروههای سرقت و شکنجه بدل شدند که تجاوزات بسیاری علیه مردم یمن انجام دادند.

سازمان دیدبان حقوق بشر نیز در تیر ماه 1396 گزارشی درباره «زندانهای مخفیانه در حضرموت و عدن» منتشر و تأکید کرد که این زندانها تحت نظارت امارات قرار دارد و نیروهای تحت امر این کشور به شدت زندانیان را شکنجه می‌کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: