کد خبر: ۵۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
گروه جهادی شهید سلیمانی اخیرا به خانواده‌ای در یکی از مناطق محروم سر زده که درآمد ماهانه این خانواده 30 هزار تومان است، خانواده‌ای که حتی یارانه‌ هم نمی‌گیرند و با مشکلات زیادی مواجه هستند.

به گزارش آوای نشاط، با افزایش قیمت‌ها و مشکلات اقتصادی که متاسفانه برای مردم ایجاد شده، گروه‌های جهادی و دانشجویان انقلابی سعی می‌کنند تا بیشتر حواسشان به مناطق محروم و نیازمندان باشد و در همین راستا اقدامات مختلفی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

* کمک به محرومان سیستان و بلوچستان توسط گروه جهادی شهیدسلیمانی

گروه جهادی شهیدسلیمانی متشکل از دانشجویان و نیروهای انقلابی یکی از گروه‌های جهادی است که در مناطق محروم سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کند و در حد توان خود خدمات خوبی هم به محرومان ارائه کرده است.

در همین راستا ایمان سرگزی فعال دانشجویی و عضو هئیت موسس گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره کمک‌های مومناه این گروه به نیازمندان در چند مرحله گفت: در مرحله اول با کمک خیرین تعداد ۶۰۰ بسته مواد ضدعفونی شامل دو عدد مایع دستشویی و وایتکس در حاشیه شهر زاهدان توزیع کردیم.

وی افزود: در مرحله دوم هم طرح توزیع بسته های بهداشتی را داشتیم و در شب شهادت امام موسی کاظم توزیع مواد ضد عفونی کننده در حاشیه شهر زاهدان انجام شد.

این فعال دانشجویی گفت: در مرحله سوم هم  ۳۰۰ بسته غذایی شامل مرغ، رب گوجه فرنگی، روغن، ماکارانی و سویا را در بین خانواده های حاشیه شهر زاهدان توزیع کردیم.

سرگزی افزود: در مرحله چهارم هم در شب بیست وسومین شب ماه مبارک رمضان و مصادف با سومین شب قدر طرح پخش ۴۰۰ بسته غذایی شامل ماکارانی، سویا، رب، روغن، نمک، قند و چای در مناطق محروم سیستان انجام شد.

عضو هئیت موسس گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت:‌در مرحله پنچم نیز تعداد ۲۰۰بسته غذایی شامل رب روغن سویا در حاشیه شهر زاهدان پخش شد در این برنامه نیز سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان همکاری و هماهنگی های لازم را انجام داد که وظیفه خود می‌دانیم از این بزرگواران تقدیر وتشکر کنیم.

* خانواده‌ای که با ماهی ۳۰ هزار تومان زندگی می‌کند!

سرگزی در بخش دیگری، با اشاره به فعالیت‌های این گروه جهادی در مناطق محروم گفت: در یکی از برنامه‌های جهادی که به یکی از مناطق محروم سیستان و بلوچستان رفته بودیم در یکی از روستاها با مرد میانسالی آشنا شدیم که اوضاع درستی از لحاظ اقتصادی نداشت و به سختی زندگی خود را اداره می‌کرد.

سرگزی ادامه داد: این مرد در یک خانه کوچک و قدیمی زندگی می‌کرد. از او درباره وضعیت زندگی‌ و درآمدی که دارد، پرسیدم، گفت: « هوا اینجا خیلی گرم است، آب هم همواره قطع می‌شود.»

وی افزود: این مرد چوپان بود و از دام‌های مردم دیگر نگهداری می‌کرد و برای هر گوسفند هم در ماه هزار تومان می‌گرفت! یعنی برای سی راس گوسفندی که نگهداری می‌کرد سی هزارتومان دریافت می‌کرد!

این فعال دانشجویی تصریح کرد: این مرد حرف‌های زد که ما واقعا خجالت کشیدم و شرمنده شدیم از اینکه که چطور با این مبلغ کم زندگی می‌کند در حالی که حتی یارانه هم نداشت! این در حالی است که آقای روحانی می‌گوید کوچک شدن سفره مردم مهم نیست! البته این مرد سفره ای ندارد که کوچک شود.

سرگزی ادامه داد: ما به این مناطق که سر می‌زنیم واقعا شرمنده می‌شویم از اینکه می‌بینیم مردم با چه مشکلات و سختی‌هایی زندگی می‌کنند و با این حال با تمام وجود پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند اما متاسفانه به دلیل ناکارآمدی برخی مسئولان و دولت‌ها مشکلات این مردم حل نشده است.

وی گفت: با این حال گروه‌های جهادی و نیروهای انقلابی تا جایی که توان داشته باشند از نیازمندان دستگیری خواهند کرد و امیدواریم مجلس یازدهم که با شعار دستگیری از نیازمندان و انقلابی‌گری روی کار آمده برای کمک به این خانواده‌ها سریعا دست به کار شود.

سرگزی اظهار داشت: گروه جهادی ما آنچنان توانی ندارد که بتواند به همه محرومان در سیستان و بلوچستان رسیدگی کند به همین جهت نیاز است که خیرین، مسئولان و نمایندگان مجلس همه دست به کار شده و کمک کنند تا باری از روی دوش این محرومین برداریم.

وی گفت: عزیزانی که قصد کمک به گروه جهادی را دارند می‌توانند با آیدی imansargazi4934 در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنند.

* بیشترین نارضایتی در دولت روحانی ایجاد شد

سرگزی در ادامه با انتقاد از سخنان اخیر روحانی گفت: آقای روحانی گویا از وضعیت مردم خبر ندارد که می‌گوید کوچک شدن سفره مردم مهم نیست! شاید برای کاخ نشینان و نجومی بگیران کوچک شدن سفره  مردم مهم نباشد که اگر بود چنین حرف‌هایی زده نمی‌شد.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی در زمان انتخابات گفتید اگر مشکلات این کشور قابل حل نبود وارد انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شدم. یادتان هست؟ یادتان هست وعده دادید هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد هم چرخ اقتصادی؟ یادتان می آید وعده رونق اقتصادی و وعده حل مشکلات در صد روز را دادید؟ آقای روحانی از تدبیر دولت شما آیا سفره ای برای مردم مانده که کوچک شود؟

سرگزی اضافه کرد: آقای روحانی اگر نظر سنجی خیابانی‌تان از بالای شهر به پایین شهر تغییر کند متوجه مشکلات می‌شوید. آقای روحانی چرا به مسولین نمی‌گویید سفره‌هایشان را کوچک کنند، چرا خودتان به عنوان نفر اول دولت، سفره خودتان را کوچک نمی‌کنید؟

این فعال دانشجویی افزود: آقای روحانی تا زمانی در دولت شما فاصله حقوق بین کارمند ساده و مدیر فاصله زمین تا آسمان باشد دیگر حق ندارد بگویید کوچک شدن سفره مردم مهم نیست، چون باعث کوچک شدن این سفره ها شخص خود شما هستید. خوشبختانه مسئول دولت قبل هم خودتان هستید و نمی توانید بگویید مقصر دولت قبل هست.

وی گفت: آقای روحانی شما دیگر نگران آرمانهای انقلاب نباشید چون بیشترین نارضایتی در دولت شما ایجاد شد. دشمن این مردم کسی است که از بیت المال حقوق نجومی بگیرد.

سرگزی اظهار داشت: در استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان مردم دیگر سفره ای ندارند که کوچک شود زمانی که درآمد یک چوپان به ازای نگهداری هر گوسفند هزار تومان باشد و شبانه روز برای این هزار تومان در بیایان بماند، دیگر کوچک شدنی ندارد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: