کد خبر: ۵۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور گفت: با توجه به پتانسیل گلخانه‌ای در سراسر کشور، امکان جایگزینی درآمد محصولات گلخانه‌ای با درآمدهای نفتی وجود دارد.

به گزارش آوای نشاط، از اردبیل، حبیب رادفر صبح امروز در دومین روز سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پتانسیل گلخانه‌ای در سراسر کشور، می‌توان با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، درآمد محصولات گلخانه‌ای را جایگزین درآمدهای نفتی کرده و حتی منابع ارزی بیشتر از درآمد نفتی وارد کشور کرد.

وی افزود: تا افق سال ۱۴۰۴، میزان وسعت گلخانه‌های کشور به  ۴۸ هزار و ۳۵۵ هکتار افزایش خواهد یافت و به ۱۰ کشور برتر این حوزه تبدیل خواهیم شد.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور تصریح کرد: در تولید متراکم در حوزه‌های مختلف سبزی، صیفی و محصولات باغی و گل رز به راحتی می‌توانیم به ازای هر متر مربع تولید محصول، ارزش افزوده بیش از ۵ بشکه نفت را وارد کشور کنیم.

رادفر بیان کرد: در سطح منطقه، ترکیه با ۵۵ هزار هکتار گلخانه، از کشور ما در وسعت گلخانه‌ها پیشی گرفته‌ است.

اجرای بزرگترین گلخانه شمال‌غرب کشور در پارس‌آباد

وی ادامه داد: در استان اردبیل بیش از ۱۵۰ هکتار طرح توسعه گلخانه اجرا شده و بزرگترین گلخانه شمال‌غرب کشور در پارس‌آباد در حال اجرا است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: اشتغال در بخش گلخانه‌ای متعدد و متنوع بوده و به ازای هر هکتار کشت گلخانه‌ای، ۱۰ الی ۱۵ شغل مستقیم ایجاد می‌شود.

رادفر گفت‌‌: با توجه به وجود اقلیم مناسب در سطح کشور و استان اردبیل، اگر توجه‌های لازم و ویژه صورت بگیرد، می‌توان تولیدات گلخانه‌ای را ۱۰ برابر میزان فعلی افزایش داد.

وی تصریح کرد: استان اردبیل با توجه به شرایط اقلیمی می‌تواند به بزرگترین تولیدکننده محصولات گلخانه‌ای در سطح کشور و منطقه تبدیل شود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: