کد خبر: ۵۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
«سی سی تی وی» تلویزیون دولتی چین از تصویب «قانون امینت ملی هنگ کنگ» در نشست امروز کنگره خلق چین در پکن خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از تلویزیون دولتی چین با استناد به یک منبع موثق که خواست نامش فاش نشود افزود: این قانون صبح امروز سه شنبه به وقت محلی توسط کمیته دائمی سیزدهمین کنگره ملی خلق چین (NPC) به اتفاق آرا تصویب شد.

پکن این قانون را در پاسخ به اعتراضات خشونت آمیز طرفداران به اصطلاح دموکراسی در سال گذشته در هنگ کنگ وضع کرد مقامات چین می گویند این قانون نه تنها به حقوق شهروند هنگ کنگی آسیبی وارد نمی کند بلکه با براندازی، تروریسم، جدایی و تبانی با نیروهای خارجی مقابله خواهد کرد که باعث رشد و شکوفایی بیشتر این منطقه خواهد شد.

پیش نویس این قانون که به محض تصویب لازم الاجرا خواهد شد هنوز منتشر نشده است.

این دومین باری بود که اعضای کمیته دائمی سیزدهمین کنگره ملی خلق چین از هفته گذشته این قانون را بررسی می کردند.

۸ خرداد سال جاری بود که کنگره ملی خلق چین با ۲۸۷۸ رای موافق در مقابل یک رای مخالف و ۶ رای ممتنع،  لایحه امنیت ملی هنگ کنگ را با هدف مقابله با استقلال، براندازی، تروریسم و ‌دخالت های خارجی در این منطقه تصویب کرد.

پیش از این علاوه بر آمریکا، وزرای خارجه بریتانیا، استرالیا و کانادا درباره تصویب این قانون نگرانی شدیدی ابراز کرده بودند دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خاطر نشان کرده بود که در همین راستا برای مقامات چینی محدودیت ویزا اعمال خواهد کرد موضوعی که با واکنش چین مواجه شد و مقابله به مثل کرد.

دستگاه دیپلماسی چین بارها به آمریکا هشدار داده است در امور داخلی هنگ کنگ که جزو امور داخلی چین است دخالت نکند.

هنگ کنگ از ماه ژوئن تا دسامبر سال ۲۰۱۹ (خرداد تا آذر ۱۳۸۹) میلادی صحنه راهپیمایی و اعتراض بود.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: